Aby załatwić sprawy urzędowe online potrzebne jest posiadanie profilu zaufanego. Ze względu na COVID-19 i wprowadzenie szczególnych zasad obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta ograniczone było osobiste potwierdzenie go. Nie wszyscy posiadali też konto w banku, który umożliwiał założenie profilu zaufanego.
- Dzisiaj Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło tymczasowy profil zaufany – mówi Bogdan Munik, sekretarz miasta. – Pozwala on załatwić większość spraw, jednak nie ma potrzeby potwierdzania go osobiście w urzędzie.
Jak założyć tymczasowy profil zaufany?
Pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do posiadania tymczasowego profilu zaufanego jest wizyta na portalu www.gov.pl. Tam wybierzcie e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej – tymczasowy profil zaufany. Jesteście na miejscu? Kliknijcie przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”. Od teraz system będzie Was prowadził za rękę – czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji. Szczegółowe informacje TUTAJ.
Aby potwierdzić tymczasowy profil zaufany konieczna będzie videorozmowa z urzędnikiem.
Jak będzie wyglądała videorozmowa?
Tymczasowy profil zaufany ważny jest przez trzy miesiące.
za: UM Piotrków Trybunalski
Komentarze 3