Wyniki badania i akcja EKO pakowania w Focus Mall w Piotrkowie

Piątek, 16 grudnia 20221
Co trzeci z nas rozważa zakup ekologicznego prezentu, myśląc o tegorocznych upominkach świątecznych. Za ekologiczny uznajemy prezent przyjazny środowisku (42%), nadający się do recyklingu (34%) czy wykonany z naturalnych materiałów (32%). Planując ekologicznie prezenty bierzemy pod uwagę kosmetyki (34%) i książki (30%) oraz karty podarunkowe (27%) – wynika z badania1 SW Research przeprowadzonego na zlecenie NEPI Rockcastle, właściciela m.in. Focus Mall w Piotrkowie. Co ciekawe lokalnie myślimy podobnie i dopiero w czwartej kolejności zwracamy uwagę na pochodzenie czy miejsce produkcji potencjalnego prezentu pod choinkę. W Focus Mall od 17-23 grudnia można wziąć udział w akcji EKO pakowanie prezentów.
Wyniki badania i akcja EKO pakowania w Focus Mall w Piotrkowie

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas i niemal nikt nie wyobraża sobie tego czasu bez prezentów. Coraz częściej jednak zwracamy uwagę na trafność upominku i na to, czy obdarowywany z niego skorzysta. Jak pokazuje badanie, ekologiczność i użyteczność świątecznych prezentów będą w tym roku dla Polaków szczególnie ważne. Planując tegoroczne upominki świąteczne blisko 3 na 10 Polek i Polaków rozważa opcję ekologicznego prezentu (9% - zdecydowanie, 20% - raczej), a prawie 33% nie myślała o tym do tej pory.

 


Ekologiczny prezent, czyli jaki?

Mówiąc o prezencie ekologicznym, najczęściej wskazujemy na przyjazność środowisku (42%). Rzadziej wybieramy opcje takie jak: możliwość recyklingu (34%), wykonanie z naturalnych materiałów lub składników (32%), możliwość wielokrotnego użytku (27%) i wykonanie z biodegradowalnych surowców (25%). 18,6% z nas jako ekologiczny wskazuje prezent wykonany własnoręcznie. Produkty lokalne jako opcję eko prezentu wymienia jedynie 11,7% badanych, rzadziej niż prezenty vintage czy second hand (12%). Jeszcze mniej, bo 8% osób zwraca uwagę na produkty handmade. Respondenci z województwa łódzkiego z kolei najczęściej łączą ekologiczność upominku z przyjaznością środowisku (41%), możliwością recyclingu (32%), dobrą jakością i trwałością produktu (27%) oraz własnoręcznym wykonaniem (25%).

 


Weryfikacja ekologiczności

Celem weryfikacji, czy dany produkt faktycznie jest ekologiczny, najczęściej sprawdzamy jego skład (54%), a nieco rzadziej rodzaj opakowania (38%) i certyfikaty (35%). Do mniej popularnych metod zaliczamy sprawdzanie pochodzenia lub miejsca produkcji (31%) oraz tego, czy marka jest ekologiczna (28%). Co dziesiąty z nas wierzy w deklaracje producenta bez samodzielnych weryfikacji (11%).

Planując ekologicznie prezenty, przeważnie bierzemy pod uwagę kosmetyki (34%) i książki (30%). Rzadziej wskazujemy produkty takie jak: karty podarunkowe (27%), odzież (24%) oraz zabawki (21%). Tak też jest w woj. łódzkim, gdzie najczęściej myślimy o kosmetykach (37%), książkach (33%) oraz kartach podarunkowych (28%).

 


Pakowanie prezentów

Większość z nas uważa, że prezent ekologiczny powinien być opakowany, przy czym częściej niż co trzecia osoba uzależnia opakowanie od możliwości recyklingu (36%). Wciąż jednak dla wiele Polek i wielu Polaków ważne jest pakowanie prezentów bez względu na ekologiczny charakter (24%). Dla trzech osób na dziesięć dodatkowe opakowanie jest zbędne, zaś co dziesiąta wskazuje, że i tak trafi ono do śmieci. Podobny głos mają w tej sprawie respondenci z woj. łódzkiego, gdzie aż w 38% stawiamy na możliwość recyclingu.

 


Do pakowania prezentów najczęściej w naszym regionie wykorzystujemy powtórnie materiały lub torby, które przechowujemy w domu z innych okazji (55%). Rzadziej korzystamy z nowo kupionego kolorowego papieru dekoracyjnego (24%) lub nowo kupionych wstążek (18%).

 


„Obdarowywanie prezentami to ważny rytuał świąteczny. Cieszę się, że myśląc o upominkach coraz częściej zwracamy uwagę na ekologię. Biorąc jednak pod uwagę, że co trzecia osoba nie myślała jeszcze o planowaniu tegorocznych prezentów świątecznych warto, aby zastanowiła się nad taką opcją. Wszystkich zachęcamy też do akcji EKO pakowania w Focus Mall” - mówi Olga Wiernicka, Area Marketing Manager z NEPI Rockcastle.

 


W Focus Mall w Piotrkowie w dniach 17-23 grudnia w godz. 13:00 – 19:00 wszyscy użytkownicy aplikacji SEZAM 2.0 będą mogli wziąć udział w akcji EKO pakowania w Punkcie Pakowania Prezentów zlokalizowanym na placu obok H&M. Aplikacja SEZAM 2.0 jest dostępna bezpłatnie w systemach Android (w sklepie Google Play) i iOS (w sklepie AppStore). Każdy użytkownik skanując paragon za min. 30 zł, uzyska możliwość odbioru Nagrody Specjalnej (zapakowanie prezentu) za 0 punktów z katalogu nagród widocznego w aplikacji. Jeden użytkownik będzie mógł odebrać do dwóch Nagród Specjalnych – czyli może zapakować maksymalnie dwa prezenty. Będzie można zapakować prezenty za zakupy zrobione w Focus Mall w Piotrkowie w danym dniu i dniu poprzednim (z wyłączeniem ostatniego dnia akcji). Przy stoisku będzie obecny zespół pakujący prezenty oraz hostessy, które pomogą w założeniu aplikacji i przejściu przez proces rejestracji.

 


W grupie NEPI Rockcastle, do której należy Focus Mall w Piotrkowie, od kilku lat podejmowane są ekologiczne inicjatywy, by wspierać środowisko naturalne. Jedną z nich jest kampania "Nie bądź plastik", której celem jest edukacja konsumentów, jak odpowiedzialnie podchodzić do opakowań plastikowych, dlaczego warto postawić na opakowania wielorazowe, a także dostarczająca inspiracji, jak żyć bardziej eko na co dzień.

 


Badanie „Ekologia a dawanie prezentów” przeprowadzone przez SW Research na reprezentatywnej próbie 1016 Polek i Polaków w wieku 18+ metodą wywiadów on-line (CAWI) w okresie 6-8 grudnia 2022 r.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (1)

Szanowni czytelnicy, na czas trwania ciszy wyborczej wyłączyliśmy możliwość publikacji komentarzy, możliwość ta powróci po jej zakończeniu. I pamiętaj - 21 kwietnia widzimy się na wyborach! – Redakcja ePiotrkow.pl

Komentowanie zostało wyłączone.
Sd ~Sd (Gość)16.12.2022 13:22

Eko prezent to bryła węgla

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat