Rozmawiali o infrastrukturze kolejowej w regionie

Strefa FM Środa, 11 maja 20119
„Infrastruktura kolejowa na terenie województwa łódzkiego, finansowe problemy i perspektywy utrzymania linii” - pod takim hasłem odbyła się wczoraj w Łodzi konferencja organizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jednak z całym województwem konferencja miała niewiele wspólnego, bo na spotkaniu, prezes PKP PLK wraz z marszałkiem województwa łódzkiego, skupili się głównie na remontach dworców: Łódź Fabryczna, Widzew i Kaliska oraz na przebudowie torowisk w Skierniewicach, Łowiczu, Kutnie, Zgierzu, Zduńskiej Woli i innych równie ważnych miejscach w łódzkiem. Po konferencji udało się nam zapytać czy podczas remontu dworca w Piotrkowie wyremontowane zostaną nasze torowiska.

- Obecnie na peronie pierwszym znajduje się zabytkowa wiata, która jest w rękach konserwatora zabytków. Będzie przeprowadzony remont wiaty i na pewno uda się naprawić powierzchnię peronową. Drugi peron pozostanie bez zmian. W tej sprawie mamy przygotowany wniosek na przyszłość. Te prace wiążą się z przebudową stacji i układy rozjazdowego. Infrastruktura z przejazdem na Słowackiego i mostem na Wojska Polskiego musi być powiązana na jednym poziomie – wyjaśnił Grzegorz Robaszek, z-ca dyrektora ds. technicznych łódzkiego oddziału PKP PLK

Tak więc peron 1 na dworcu w Piotrkowie poddany będzie drobnemu liftingowi, a ten drugi pozostanie taki, jak do tej pory. Na ten temat więcej w Faktografie Strefy FM po 14.10.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (9)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ty45408 ~ty45408 (Gość)12.05.2011 23:16

"m_acie_k" napisał(a):
Chyba budowali tą linię od Bełchatowa? Heh jakby człowiek był starszy...


Budowali ją od Piotrkowa, gdyż tu przygotowywano gotowe odcinki torów i specjalnymi pociągami wywożono do ułożenia na przygotowanym torowisku. Cały teren między ul. Żelazną, a obecnymi torami P.K.P. zajmowały bocznice kolejowe - obecnie nie istniejące.

10


Łodziok ~Łodziok (Gość)12.05.2011 23:10

"ty45408" napisał(a):
Łódź nigdy nie dopuści aby jakakolwiek ważna arteria kolejowa, czy drogowa ją ominęła, choćby to przeczyło zdrowemu rozsądkowi. Zobaczcie na mapie jakie wygibasy wymyślono aby trasa S-8 przechodziła przez Łódź. Podobnie z trasą szybkiej kolei.


Trudno, żeby odpuszczała to, co się nam, łodzianom należy po DZIESIĄTKACH lat olewania naszego miasta. I to nie jest "przeczenie zdrowemu rozsądkowi", tylko walka o normalność, bo jak porównasz infrastrukturę i ofertę kolejową Łodzi a innych dużych miast, a często i jakiś wiosek typu Kutno, to się przekonasz, jak Łódź jest w tyle.

01


m_acie_k ~m_acie_k (Gość)12.05.2011 22:16

Nooo powiedzmy, że te 2 czy 3(?) wiadukty obejmuje określenie "od wiaduktu z drogi na WK" w domyśle w stronę Bełchatowa, tam chyba wszystkie obiekty mają możliwość dodania 2-giego toru. Widziałem te koło WK i Bogdanowa, jest jeszcze jeden przed Bełchatowem, ale on był już nie po drodze, a rower to nie samochód :P W każdym razie zobaczenie z tak małej odległości sposobu kompensacji dylatacji cieplnych/od obciążeń jest czymś super. Chyba tylko wejście na te wiadukty w Głuchowie to przebija :D
Po za tematem. Wielki szacunek za wiedzę na temat nazw w tym przypadku dróg, ale bardziej tych znaków dotyczących strefę miejską itd w przypadku dk8. Ponownie miło dowiedzieć się czegoś nowego :-)

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.05.2011 09:40

"m_acie_k" napisał(a):
Ogólnie bardzie ciekawymi są wiadukty na dk1 i tej starej drodze w Siomkach (chyba tak się nazywa ta wieś?) no i oczywiście w Bełchatowie. Super przykład przyszłościowego budownictwa, baaardzo warto obejrzeć, dla własnej satysfakcji.

Zapomniałeś o wiaduktach nad drogą powiatową 1527E w Woli Krzysztoporskiej - wyjazd z Woli w stronę Gomulina.

10


m_acie_k ~m_acie_k (Gość)11.05.2011 22:53

He he, o drodze numer 8 nie trzeba przypominać tym, którzy byli obrażani przez mieszkańców metropolii zwanej Łódź 6 lat temu, kiedy zaczęły się dziać się jaja przy jej przebiegu.
Miło przeczytać od czasu do czasu jakieś ciekawe informacje na tym portalu - dziękuję poprzedniemu użytkownikowi :-)
A co do tych terenów i wiaduktów, to co ciekawe, jak jechał żeby pooglądać jak wygląda infrastruktura, to odcinek od wiaduktu z drogi na Wolę Krzysztoporską, ma obiekty dostosowane do 2-torowej kolei, natomiast ten odcinek w stronę PT, już nie. Chyba budowali tą linię od Bełchatowa? Heh jakby człowiek był starszy...
Ogólnie bardzie ciekawymi są wiadukty na dk1 i tej starej drodze w Siomkach (chyba tak się nazywa ta wieś?) no i oczywiście w Bełchatowie. Super przykład przyszłościowego budownictwa, baaardzo warto obejrzeć, dla własnej satysfakcji. :P

10


ty45408 ~ty45408 (Gość)11.05.2011 21:46

"m_acie_k" napisał(a):
Tor do Bełchatowa odżyje?? tiaaa... Nie mówiąc już o trasie do Wrocławia. Zaaaapomnij mówi rzeczywistość


Trasa do Wrocławia??? Bezsilne żale, próżny trud(to nie ja to Asnyk). Ta trasa już była rozpatrywana w 1919 i w 1927 roku jako koncepcja budowy linii Wieluń-Piotrków-Opoczno-Radom, nawiązującej zresztą do wcześniejszych zamiarów wytyczenia trasy kolei Piotrkowsko-Sandomierskiej z roku 1862. Później w latach 50-tych odgrzewano ten pomysł w ramach planu 6-letniego. Myślę, że także chodził on po głowie budowniczym kolei do Bełchatowa, gdzie jest linia jednotorowa, ale teren i wiadukty przygotowano już pod budowę linii 2-torowej. Łódź nigdy nie dopuści aby jakakolwiek ważna arteria kolejowa, czy drogowa ją ominęła, choćby to przeczyło zdrowemu rozsądkowi. Zobaczcie na mapie jakie wygibasy wymyślono aby trasa S-8 przechodziła przez Łódź. Podobnie z trasą szybkiej kolei. Nawet silne bełchatowskie lobby nic na to nie poradziło.

10


m_acie_k ~m_acie_k (Gość)11.05.2011 18:47

No może człowiek się zestresował, że ktoś z tej prowincji pyta o rozwój swojego regionu... Chyba, że remont tego i tego musi być powiązany ze sobą w czasie, ale to chyba naciągana interpretacja. Można było to jakoś wytłumaczyć.
Aczkolwiek bardziej interesująca jest ta część chyba:

Cytuję:
Drugi peron pozostanie bez zmian. W tej sprawie mamy przygotowany wniosek na przyszłość. Te prace wiążą się z przebudową stacji i układy rozjazdowego


Może w końcu zauważyli, że można by jednak wydłużyć ten nasz drugi peron. Ktoś kto słuchał Faktografu mógłby się wypowiedzieć czy było tam coś na ten temat.
Tor do Bełchatowa odżyje?? tiaaa... Nie mówiąc już o trasie do Wrocławia. Zaaaapomnij mówi rzeczywistość...

10


Piotrkowianin Piotrkowianinranga11.05.2011 15:45

Cytuję:
Infrastruktura z przejazdem na Słowackiego i mostem na Wojska Polskiego musi być powiązana na jednym poziomie – wyjaśnił Grzegorz Robaszek, z-ca dyrektora ds. technicznych łódzkiego oddziału PKP PLK

Co poeta miał na myśli, pyta pani od polskiego?

10


anty ~anty (Gość)11.05.2011 13:38

Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości o dyskryminacji prowincji przez łódzkie władze???
Na każdym kroku to widać. Mieszkamy w najgorszym województwie w Polsce!!!!

10


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat