W 2021 roku mieszkańcy Piotrkowa Trybunalskiego oraz przebywający tu goście na napoje do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo wydali około 32,2 mln zł, czyli o ponad 3 mln zł mniej niż rok wcześniej. Na trunki od 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) klienci przeznaczyli w minionych dwunastu miesiącach 11,2 mln zł, o około 600 tys. zł mniej niż w 2020. Spadek dotyczy też wydatków na mocne alkohole, czyli te powyżej 18%. W 2021 roku w Piotrkowie wydano na niego 44,9 mln zł, a w 2020 o prawie 2 miliony mniej.
W ostatnich 12 miesiącach na niskoprocentowy alkohol w sklepach wydaliśmy 30,67 mln zł, a w punktach gastronomicznych 1,67 mln zł. Za napoje o średniej zawartości alkoholu w placówkach handlowych zapłaciliśmy 10,93 mln zł, a w barach czy restauracjach 281,65 tys. zł. Na najmocniejsze trunki natomiast, w sklepach przeznaczyliśmy 43,56 mln zł, a w punktach gastronomicznych 1,34 mln zł.
A jak wygląda zeszłoroczna sprzedaż alkoholu w porównaniu do poprzednich lat? Sprawdźcie w poniższej tabeli.