Można np. obejrzeć zdjęcia i dowiedzieć się o historii budowy kolejki wąskotorowej.
" Pierwsze plany budowy linii kolejowej łączącej Sulejów z Piotrkowem powstały w 1895 r. W 1896 r. Stanisław Psarski - właściciel majątku Janków w powiecie opoczyńskim - otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie studiów nad budową kolei konnej. Pięć lat później powstała spółka akcyjna „Kopalnie i piece wapienne w Sulejowie” założona przez Psarskiego. Spółka miała się zająć przemysłową eksploatacją licznych złóż kamienia wapiennego.
Projekt budowy kolei wąskotorowej wzorowano na eksploatowanej na Bugaju pod Piotrkowem kolejki do przewozu gliny. Budowa kolei konnej była niezbędna ze względu na konieczność obniżenia kosztów transportu wapna, a także na zły stan szosy sulejowskiej.
W 1896 r. projekt kolei konnej Psarski przedstawił tutejszemu rządowi gubernialnemu do zatwierdzenia, który następnie przekazany został do ministerstwa w Petersburgu. Pozwolenie na budowę uzyskano dopiero w 1900 r. W październiku 1901 r. zatwierdzone zostały plany dotyczące trasy kolejki. Na trasie długości kilkunastu kilometrów wybudowano aż 10 mostów. Często prace związane z ich budową były zatrzymywane lub opóźniane ze względu na napotykane złoża torfu. W marcu 1902 r. ukończono budowę odcinka z Przygłowa do fabryki na Bugaju, a w maju dalszy odcinek od Starostwa do stacji towarowej kolei warszawsko - wiedeńskiej. Od pierwszych dni maja 1901 r. prowadzone były równoległe prace przy budowie linii telefonicznej wzdłuż trasy. "
żródło>>>http://www.piotrkow-tryb.ap.gov.pl
- Młodzi dla młodych!
- Konferencja astronomiczna "Sky is Not the Limit"
- Książka na weekend – trudna miłość w czasie wojny
- Co nowego w kinie Helios?
- Koncert patriotyczny "Niepodległa"
- Moc nowości w kinie Helios
- Książka na weekend – przepowiednia o prezydencie USA
- Spotkanie z Babcią, książką i wyobraźnią - Dzień Postaci z Bajek w Mediatece
- Koncert patriotyczny "NIEPODLEGŁA" w OEA MOK