artykuł sponsorowany

Co wpływa na komfort pracownika w biurze?

Czwartek, 02 lutego 2023
Komfort pracy jest jednym z podstawowych czynników wpływających na efektywność pracownika. Miłe dla oka otoczenie, sprawny sprzęt oraz ergonomiczne meble wpływają nie tylko na jakość wykonywanych zadań, ale i na atmosferę w firmie.
Co wpływa na komfort pracownika w biurze?

Ergonomia pracy

 

Planowanie biura zacznij od zakupu odpowiednich mebli. Zadbaj, aby były to nowoczesne biurka, które pozwalają na wygodną pracę i zagospodarowanie miejsca wokół siebie. Ich wielkość dostosuj do charakteru pracy poszczególnych osób - inne dla osób pracujących z klientem oraz inne np. dla programistów pracujących przy użyciu kilku monitorów.

Dobrym rozwiązaniem są modele biurek z regulowanym blatem, dzięki którym można dostosować wysokość biurka do indywidualnych potrzeb. Ustaw w odpowiedniej odległości sprzęt. Klawiatura powinna znajdować się w odległości około 10 cm od brzegu stołu, a monitor komputera powinien stać na wprost pracownika, w odległości około 60-70 cm od twarzy. Krzesła zgodnie z wymogami BHP powinny posiadać regulację. Wysokość siedziska powinna być regulowana w przedziale około 40–50 cm, licząc od podłogi. Oparcie również powinno być regulowane i posiadać możliwość pochylenia. Powinna ona wynosić około 5° do przodu i 30° do tyłu.Profil oparcia powinien odwzorowywać naturalną krzywiznę kręgosłupa.Fotel powinien być wyposażony w regulowane podłokietniki oraz zapewniać pełną swobodę ruchów.

 

Odpowiedni sprzęt do pracy

 

Zakup dobrego sprzętu to nie wszystko. W trakcie eksploatacji trzeba o niego dbać. Tu kluczem może być kompleksowa i cykliczna inwentaryzacja sprzętu IT. Pozwala ona na dbanie o stan sprzętu, planowanie wydatków oraz minimalizowanie nagłych awarii. Jakość urządzeń zapewni również czyszczenie sprzętu komputerowego, które nie tylko poprawia jego wydajność, ale i wpływa na higienę w miejscu pracy, która przekłada się na zdrowie pracowników.

  • Pyły i zabrudzenia odkładające się wewnątrz i na powierzchni maszyn biurowych mogą powodować dyskomfort oraz problemy z oddychaniem. Długotrwałe narażenie na unoszące się w powietrzu drobinki kurzu może nawet prowadzić do wystąpienia lub nasilenia reakcji alergicznych. Kompleksowe czyszczenie sprzętu nie tylko usuwają zalegające zanieczyszczenia, ale również ograniczają przyleganie kurzu w przyszłości – przekonują eksperci z Alfamax , zajmujący się na co dzień profesjonalnie czyszczeniem, dezynfekcją  i serwisowaniem  sprzętu teleinformatycznego

Zaplecze socjalne

 

Zadbaj o przestrzeń, w której pracownicy będą mogli sobie przygotować np. kawę lub herbatę albo spokojnie zjeść. Wspólny posiłek i chwila nieformalnej rozmowy pozwolą na chwilę odpoczynku i wpłyną na dobrą atmosferę w pracy. Mały sprzęt AGD np. mikrofalówka pozwolą na sprawniejsze przygotowanie posiłku. Ekspres do kawy posłuży zarówno klientom Waszej firmy, jak i pracownikom.

 

Temperatura

 

Bardzo ważna jest odpowiednia temperatura w biurze i wymiana powietrza. W okresie letnim warto zapewnić pracownikom klimatyzację, z kolei w okresie grzewczym odpowiednią ilość ciepła. Temperatura powinna optymalnie ustawiona, tak aby zapewnić zimą poczucie ciepła i jednocześnie nie powodować przegrzania organizmu latem.

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat