TERAZ2°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Drogowcy nie zwalniają tempa na A1 (GALERIA)

K.Czapczyk
Kacper Czapczyk pt., 21 sierpnia 2020 07:51
Trwają intensywne prace budowlane na drodze A1 pomiędzy węzłami "Piotrków Południe" i "Kamieńsk". Jest to tzw. odcinek B, który liczy sobie blisko 25 km i jest najdłuższym w całym ciągu budowy. Stopień zaawansowania prac ocenia się na 30% i zrealizowano już wszystkie roboty ziemne na lewym pasie ruchu, rozpoczęto także budowę obiektów inżynieryjnych, wśród których znajdują się wiadukty drogowe nad autostradą, ale także kładka dla pieszych w Woli Krzysztoporskiej, czy przejście dla zwierząt przed Kamieńskiem.

- Bardzo istotną i wymagającą sprawą jest to, że prace prowadzone są na funkcjonującej drodze, po której odbywa się ruch. Budujemy autostradę A1 na istniejącej drodze krajowej nr 1 i zmieniamy kategorię tej drogi, więc jest to ogromne wyzwanie - dla wykonawcy, inwestora, ale także kierowców. Stąd apel o rozwagę, o ostrożność, o to żeby bacznie przyglądać się oznakowaniu i stosować do niego, bo niestety nasz obserwacje  pokazują, że zwłaszcza jeśli chodzi o ograniczenia prędkości kierowcy podchodzą lekko do tych kwestii - mówił Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA.

 

Całość drogi będzie miała nawierzchnię betonową. - Coraz chętniej stosowane są tego typu nawierzchnie, a ich zalet są bezsporne. Przede wszystkim chodzi o trwałość. Ocenia się, że nawierzchnia drogi bitumicznej, czyli jak mówi się popularnie asfaltowej do pierwszego remontu wytrzymuje około 15 lat, a betonowa od 30 do nawet 40 lat i de facto nie wymaga żadnych zabiegów - tłumaczy rzecznik łódzkiego GDDKiA. 

 

Na całej budowie drogi A1 w województwie łódzkim wyburzono wszystkie wiaduktu, ciekawym wyjątkiem jest para wiaduktów kolejowych znajdujących się na odcinku B, a dokładniej na wysokości miejscowości Siomki. - Okazało się, że są w na tyle dobrej kondycji i była możliwość wzmocnienia ich konstrukcji, poza tym były odpowiedniej wysokości, co jest wyjątkową sytuacją, bo w większości miejsc nowa droga będzie znacznie wyżej, niż stara. Te czynniki spowodowały, że te wiadukty zostały zakwalifikowane do rozbudowy i wzmocnienia - tłumaczy Maciej Zalewski. 

 

Prace na odcinku B rozpoczęły się jako ostatnie, aż 9 miesięcy później, niż na pierwszym fragmencie. Według planów budowa zakończy się na przełomie roku 2022 oraz 2023 i autostrada A1 będzie wtedy już w pełni przejezdna. Prace na odcinku pomiędzy Piotrkowem, a Kamieńskiem będą kosztowały łącznie 857 mln złotych. 

Podsumowanie

    Komentarze 25

    reklama

    Dla Ciebie

    2°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio