Gminny Program Rewitalizacji dla Miasta Piotrków Trybunalski na lata 2024-2030 – to nazwa dokumentu, nad którym pracują aktualnie pracują piotrkowscy urzędnicy. Program jest już gotowy, a teraz swoje uwagi mogą do niego składać mieszkańcy.
Większa rola konsultacji społecznych, zwiększenie ilości połączeń między Piotrkowem a ościennymi gminami, rozwój turystycznych atrakcji miasta oraz położenie nacisku na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży - to część propozycji Stowarzyszenia Polska 2050 do projektu "Strategii Rozwoju Miasta Piotrków Trybunalski 2030".
Zmieniłbyś coś w mieście? Masz pomysły, co należałoby zrobić? Weź udział w tworzeniu "Strategii rozwoju miasta do 2030 roku". Projekt dokumentu jest już gotowy, a teraz każdy może do niego zgłosić swoje propozycje, spostrzeżenia i uwagi.
W pierwotnym projekcie dokumentu, na liście Miejskich Obszarów Funkcjonalnych nie uwzględniono Piotrkowa. Alarmowaliśmy wówczas, że w wyniku tej decyzji nasze miasto zostanie wykluczone z podziału wielomilionowych środków finansowych. O wprowadzenie zmian do Strategii apelowali także samorządowcy z naszego regionu. Możemy z radością poinformować, że zbiorowe starania przyniosły efekty!
Do końca marca piotrkowianie mają czas, aby wyrazić swoją opinię dotyczącą kierunków rozwoju miasta do 2030 roku. Do wypełniania specjalnej ankiety zachęcają miejscy urzędnicy.
Mieszkańcy regionu piotrkowskiego nie mają powodów do radości. Z materiałów, do których udało się nam dotrzeć jasno wynika, że Zarząd Województwa planuje stworzyć trzy Miejskie Obszary Funkcjonalne - Obszary Strategicznej Interwencji (MOF), które w nowej strategii będą traktowane priorytetowo.
Niestety żaden z planowanych obszarów nie obejmuje swym zasięgiem regionu piotrkowskiego.
Trwają prace nad nową Strategią Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Miasta Piotrków Trybunalski. Będzie ona dokumentem wyznaczającym kierunki rozwoju w mieście na kolejne lata.
"Powiat Piotrkowski - Prosto z serca", tak brzmi nowe hasło promocyjne ziemi piotrkowskiej. Przedstawiono je wraz z nowym logiem, inspirowanym kształtem serca, podczas specjalnej konferencji, w której wzięli udział samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych, kół gospodyń wiejskich oraz wytwórcy lokalnych produktów. Spotkanie odbywało się zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych, ale pomimo to przebiegło w doskonałej atmosferze i padły liczne pomysły dotyczące dalszej strategii promocji powiatu.
W jakim kierunku powinno zmierzać województwo łódzkie? Między innymi na to pytanie starali się odpowiedzieć przedstawiciele samorządów naszego regionu, którzy w środę wzięli udział w spotkaniu konsultacyjnym projektu Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2030.
Nowe logo zostało oficjalnie zaprezentowane w środę, a do użytku wejdzie 15. marca. Znak graficzny miasta to monogram dwóch liter – P i T. Inspirowane jest haftem krzyżykowym, który oglądać można w piotrkowskim muzeum, a także poprzednim logo utrzymanym w granatowo-czerwonej kolorystyce i przedstawiającym Piotrków na mapie Polski. Inne elementy wykorzystane w grafice to linia zabudowy Rynku Trybunalskiego, korona i herb miasta.