Piotrków Trybunalski ma nowe logo (AKTUALIZACJA)

Strefa FM Środa, 14 marca 2018101
Nowe logo zostało oficjalnie zaprezentowane w środę, a do użytku wejdzie 15. marca. Znak graficzny miasta to monogram dwóch liter – P i T. Inspirowane jest haftem krzyżykowym, który oglądać można w piotrkowskim muzeum, a także poprzednim logo utrzymanym w granatowo-czerwonej kolorystyce i przedstawiającym Piotrków na mapie Polski. Inne elementy wykorzystane w grafice to linia zabudowy Rynku Trybunalskiego, korona i herb miasta.

Ładuję galerię...

Spotkanie, na którym zaprezentowane zostało nowe logo, było elementem posiedzenia komisji kultury współuczestniczącej w pracach nad strategią promocji Piotrkowa Trybunalskiego na lata 2017-2021.

- Prace zostały już zakończone, ich wyniki potwierdzono podczas obchodów jubileuszu 800-lecia, wskazując na to, że mieszkańcy Piotrkowa Trybunalskiego są nie tylko dumni z naszego miasta, ale także chcą uczestniczyć w kwestiach dotyczących kreowania jego wizerunku. Efektem prac jest prezentowana księga znaków. Wspólne działania samorządu, ale także i mieszkańców Piotrkowa przejawiają się w haśle „Wielki plan - wspólna reprezentacja". Nowe logo ma potwierdzać, że Piotrków Trybunalski to miasto z bogatą historią, ale przede wszystkim nowoczesne, patrzące w przyszłość – powiedział Krzysztof Chojniak, prezydent Piotrkowa Trybunalskiego.

 

Jak podkreślił Maciej Kowalczyk, współtwórca nowej strategii, podczas prac najważniejsza była współpraca wszystkich środowisk, które chcą współkreować miasto. - Efekt końcowy to nie tylko samo logo, ale filozofia, marka dla miasta. W ramach przygotowań spotykaliśmy się z przedsiębiorcami, robiliśmy sondy wśród mieszkańców, badaliśmy opinie inwestorów i turystów. Ta wieloaspektowa marka ma bronić pozycji miasta na dwóch płaszczyznach – z jednej strony uwzględniać potrzeby mieszkańców, z drugiej świadomie budować komunikację z zewnętrznymi odbiorcami – powiedział.

 
Nowe logo ocenili radni miejscy. - Mam nadzieję, że podkreślany w strategii rozwój Piotrkowa przełoży się na rzeczywistość - skomentowała Marlena Wężyk-Głowacka, radna piotrkowskiej Rady Miasta.

- Projekt jest innowacyjny, znacznie odbiega od wyglądu logo, które dotychczas obowiązywało. Bardzo podoba mi się to, że występują tu elementy nawiązujące do historii naszego miasta, a sposób jego wykonania jest na tyle innowacyjny, że wybiega w przyszłość. Nasze logo jest przede wszystkim spójne ze strategią, która została przygotowana na najbliższe lata dla miasta Piotrkowa Trybunalskiego - ocenił Rafał Czajka, wiceprzewodniczący Rady Miasta.

 

Koszt strategii promocyjnej, której logo jest elementem to 60 tysięcy zł.

 

 

Zobacz animację zaprezentowaną podczas prezentacji loga.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

13

25


Komentarze (101)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)14.03.2018 15:47

Ile kosztowało logo i kto je wykonał?

140


gość ~gość (Gość)18.03.2018 21:05

Chojniak?Nigdy.Niech bierze logo i zloży urzad.

20


gość ~gość (Gość)18.03.2018 21:03

Zaplacisz za to chojniaku przegraną.Za to i za multitekę na nasz koszt

10


Szybka Gnida ~Szybka Gnida (Gość)17.03.2018 12:14

Targi Poznanskie?

20


tak ~tak (Gość)16.03.2018 22:51

Nie pozwólmy na fanaberie "rządzących" naszym miastem.

40


Urszula ~Urszula (Gość)16.03.2018 14:50

Wielki odlot ogłoszono.

50


Super! ~Super! (Gość)16.03.2018 14:30

Choinka 50 tys, logo 60 tys. mediateka 50 BANIEK. Bogatemu wolno!

80


Piotr Piotrranga16.03.2018 13:27

Stare miało tę zaletę, że lokowało miasto na mapie kraju. To wbrew pozorom jest ważna informacja ponieważ nie wszyscy w kraju znają Piotrków. To nowe nic nie wnosi za wyjątkiem faktury do zapłacenia z naszych podatków.

110


gość ~gość (Gość)16.03.2018 13:08

Logo zdecydowanie wielki niewypał.
Użyta kratka bardziej kojarzy się z wyscigami, rajdami. Litera P wygląda jak P (ze skrzydelkiem) użyta w logo PKP. Prawdę mówiąc gdybym nie przeczytał że to wysuniecie to symbol litery T to w życiu bym się nie domyśliłem bo w żaden sposób nie została podkreslona/oddzielona.
Logo wogóle nie nawiązuje do tak barwnej historii Piotrkowa Tryb.
Jeśli pracownia projektowa pracowała nad tym logiem przez dwa lata to najlepszy dowód że pracowała bardzo intensywnie ale nad tym jak nie robiąc nic zainkasować niezłą sumkę.

130


mieszkaniec kolejny ~mieszkaniec kolejny (Gość)16.03.2018 12:54

no i fajne, w prostocie siła, nowoczesne, fajny pomysł z tą układanką!!!

111


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat