Od poniedziałku mieszkańcy osiedla Wysoka - Łódzka nie mogą wyjechać spod domów na ul. Łódzką, zgodnie z zapowiedziami droga została zamknięta przez jej właściciela, jedną ze wspólnot mieszkaniowych.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Piotrkowie Jolanta Balcer ma przejść na wcześniejszą emeryturę. Podobno dobrowolnie. Nie jest jednak tajemnicą, że decyzję podjęła po rozmowie ze starostą, a doszło do niej po tym, jak zewnętrzny audytor potwierdził nieprawidłowości, które wcześniej wytknęła komisja rewizyjna Rady Powiatu. W tej sytuacji zarząd powiatu, który wcześniej zdawał się bronić szefową ZDP, po raz pierwszy kategorycznie odcina się od niejasnej działalności zarządu dróg.
"W związku z nieprawidłowościami i podejrzeniem naruszenia dyscypliny finansów publicznych zarząd powiatu podjął decyzję o skierowaniu dyrektor ZDP oraz specjalisty od zamówień publicznych w ZDP do rzecznika dyscypliny finansów publicznych" - czytamy w piśmie, podpisanym przez wicestarostę Zbigniewa Ziembę. Komisja rewizyjna Rady Powiatu uznała w marcu, że bałagan w zarządzie dróg mógł prowadzić do nadużyć.
Do groźnego wypadku doszło po 14-stej na skrzyżowaniu ulic Słowackiego z Armii Krajowej w Piotrkowie.
Już dziś mieszkańcy bloku przy ul. Łódzkiej 35 A zamkną bramkami drogę wyjazdową na ul. Łódzką, z której korzysta całe osiedle Wysoka-Łódzka. Mają do tego prawo, bo droga jest na gruncie ich wspólnoty mieszkaniowej i mają też zgodę magistratu, który nie mógł nie zgodzić się na zamknięcie prywatnego terenu.
Jak mówi Zbigniew Inowłodzki z bloku 35 A, tzw. kolejowego, sąsiedzi ciągle go pytają, kiedy słupki zostaną wkopane, wszyscy mają bowiem dość samochodów, które od lat przejeżdżają pod oknami w szczycie niemal dotykając balkonu na parterze.
Bez przeszkód rozstrzygane są kolejne przetargi na terenie gminy Grabica. Gmina realizuje inwestycje zgodnie z przyjętym planem. Już dziś może się pochwalić wybudowaniem drogi w miejscowości Dziwle za 300 tysięcy złotych. Kolejna umowa na budowę drogi między Grabicą i Lubonią jest już podpisana.
Czy można postawić szlaban na dosyć często uczęszczanej drodze i skutecznie uniemożliwić przez nią przejazd ? Okazuje się że tak, ale pod warunkiem że właściciel zapory i właściciel drogi to ta sama osoba. A jeśli droga jest prywatna to przecież właściciel może na swoim terenie stawiać tyle zapór ile chce.
Piotrkowscy radni zadecydowali, iż w centrum miasta będzie więcej płatnych parkingów. Nie oznacza to jednak, że powstaną nowe parkingi, tylko że będziemy musieli płacić za postój na parkingach, które dotąd były bezpłatne. Zdaniem radnych zwiększenie stref płatnego parkowania usprawni ruch i spowoduje większą rotację samochodów na parkingach. Czy to pomoże?
Strefa płatnego parkowania w okolicy centrum poszerzy się dość znacznie. Wszystkie nowe miejsca parkingowe będą odpowiednio przygotowane, oznakowane i wyposażone w parkomaty. - By wymusić rotację parkujących oraz zmniejszyć natężenie ruchu pojazdów poszukujących wolnego miejsca, poprawić bezpieczeństwo i warunki ruchu drogowego, w pełni uzasadnione jest zaproponowanie zmian w kwestii rozszerzenia obszaru płatnego parkowania - wyjaśnia Agata Wypych, kierownik Działu Komunikacji Miejskiej i Inkasa MZDiK w Piotrkowie.
Często ich krytykujemy ale teraz będziemy chwalić. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Piotrkowie dokonał tego, czego poprzednikom nie udało się zrobić przez kilkadziedziesiąt lat.
Kolejne remonty na drogach powiatowych. Zarząd Dróg Powiatowych zaplanował w tym roku 10 inwestycji.
Nieliczenie się z potrzebami mieszkańców, zagrożenie bezpieczeńtswa ruchu, niezrozumiałe lekceważenie, bezmyślność i beztroska, błąd projektowy - mieszkańcy odciętego od miasta odcinka ul. Słowackiego od wielu lat upominają się o bezpieczne przejście przez trasę. Czy doczekają się w końcu połączenia z centrum Piotrkowa?