Wyniesienie ponad płytę Rynku Trybunalskiego zarysu ratusza, popularnie zwanego po prostu "murkiem" chyba po raz pierwszy w ubiegłym roku tak wyraźnie pokazało, że nawet największa, obwarowana unijnymi wymogami inwestycja, może napotkać na dodatkowe koszty i komplikacje. Ile jeszcze takich "kwiatków" wyrośnie na Trakcie? Takich... jak choćby konieczność wykupienia od Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Piotrkowie ulicy POW?
Miejska Komisja Bezpieczeństwa nie zgodziła się na rozwiązania zaproponowane w projekcie przebudowy ulicy Słowackiego i POW. Kontrowersje wzbudziły rozwiązania organizacji ruchu.
Zakończył się pierwszy etap rewitalizacji Starego Miasta w Piotrkowie w ramach projektu Trakt Wielu Kultur. Estetyka Starówki zdecydowanie się poprawiła, choć nie ulega wątpliwości, że do zrobienia jest jeszcze bardzo wiele.
Podczas niedawnego spotkania mieszkańców Piotrkowa z urzędnikami w sprawie inwestycji "Trakt Wielu Kultur" omawiano ewentualne zamknięcie dla ruchu fragmentu ulicy Słowackiego na odcinku między ulicą Sienkiewicza, a placem Kościuszki. Taka opcja jak się okazuje była przewidywana. Co by to mogło oznaczać? Kompletny paraliż komunikacyjny w centrum miasta.
Wśród piotrkowian rosną emocje, które wzbudzają kolejne wizje architektów, opracowujących rewitalizację centrum miasta, czyli Trakt Wielu Kultur.
Zagrożona może być realizacja projektu "Trakt Wielu Kultur" a to za sprawą zmiany interpretacji przepisów unijnych. Piotrków może otrzymać dużo mniej pieniędzy niż zakładał, albo otrzymać je znacznie później.