W głosowaniu wzięło udział 20 radnych, 14 było za, 2 przeciw, a 4 wstrzymało się od głosu. Podczas trwającej sesji Rady Miasta, powrócił także temat mandatu radnego Pawła Banaszka.
Piotrkowska Rada Miasta nie widzi podstaw do wygaszenia mandatu Radnego. Projekt takiej uchwały trafił do porządku poniedziałkowej sesji. Będzie głosowany na końcu obrad. Uzasadnieniem takiej decyzji ma być odmienna od Urzędu Wojewódzkiego interpretacja zapisów prawa.
Zdaniem piotrkowskiej rady, ujętym w uchwale, szpital przy ulicy Roosevelta nie prowadzi działalności gospodarczej. Inaczej widzą to służby prawne wojewody, które uważają, że radny, jako dyrektor szpitala łamie zakaz zarabiania na majątku gminy, w której jest się radnym. Jeżeli radni przegłosują projekt, ruch należeć będzie do wojewody, która może sama wygasić mandat wydając tzw. zarządzenie zastępcze.
(Strefa FM)
Komentarze 15
28.12.2013 07:52
W normalnym kraju byłoby tak, że ten, kto uchwala budżet zakładając w nim deficyt powinien ponosić odpowiedzialność karną za działanie na szkodę społeczeństwa. Niestety do normalności długą mamy drogę i kierunek nie ten.
26.12.2013 21:35
W sumie co roku to samo - planuje się budżet z deficytem. Wszak demokratycznie można wszystko uchwalić. Nawet obciążyć długiem zwykłych ludzi, którzy w kwestii wydawania pieniędzy decyzji i tak nie mają. Bo zadłużenia nie będą spłacać radni, tylko zwykli mieszkańcy w podatkach.
Można tylko spytać, czemu planuje się taki "skromny" deficyt? Jak szaleć, to szaleć - zrobić deficyt na parę miliardów - zbudować metro, największy kościół w Polsce, a na każdym skrzyżowaniu przykleić "krowi placek"... żeby pokazać, że "kocha się Piotrków".
24.12.2013 16:10
Dlatego ostrożnie napisałem bo nie znam szeregowych pensji, a 2,5 tys. brutto jest absolutnym minimum, więc 1,83% obciążenie budżetu to bardzo dużo.
Twoje wyliczenia dają 2,56% !!!!
Jakby nie patrzeć to są ogromne koszta funkcjonowania samego UM !!!!
24.12.2013 14:55
Panie "expiotr" nie podrabiaj mojego nicka!
24.12.2013 14:38
Dla ścisłości.
Wyliczenie dotyczy tylko kosztów płac.
Do tego należy dodać utrzymanie zajmowanych nieruchomości i inne koszty administracyjne.