Co to jest wizerunek firmy?
Wizerunek firmy to jedno z najważniejszych pojęć, jakie powinni przyswoić przedsiębiorcy i starać się dbać o jego realizację. To nic innego, jak wyobrażenie odbiorców, czyli potencjalnych oraz aktualnych klientów o firmie. Chodzi tu o wszystkie skojarzenia, jakie mogą przyjść do głowy, podczas kontaktu z przedsiębiorstwem oraz materiałami go dotyczącymi. Powinny być one na tyle pozytywne, aby wywoływać w odbiorcach chęć korzystania z produktów firmy, nawiązywać do niej w rozmowach z rodziną i znajomymi, a tym samym utrwalać i przekazywać dalej jej wizerunek.
Jak zadbać o wizerunek firmy?
Sposobów na zadbanie o wizerunek firmy jest kilka. Jednak podstawowym jest projektowanie logo, które jest zasadniczym elementem identyfikacji wizualnej. To dzięki symbolowi firma staje się rozpoznawalna. Umieszcza się go bowiem na drukowanych oraz cyfrowych materiałach. Codzienna komunikacja firmy jest zatem oparta na logo. Odbiorcy mogą je znaleźć na produktach, a także opakowaniach. Mogą je dostrzec na siedzibie firmy oraz samochodach służbowych. Tak samo logo będzie wykorzystane na banerach, ulotkach, plakatach, a także gadżetach reklamowych. Symbol jest stosowany również na papierze firmowym, stronie internetowej i wpisach w mediach społecznościowych. Logo może zatem docierać do odbiorców z różnych stron i w ten sposób budować wizerunek przedsiębiorstwa.
Projektowanie logo - jak wpływa na budowanie wizerunku firmy?
Poprzez projektowanie logo rozumie się stworzenie charakterystycznego firmowego znaku. Aby wpływał on pozytywnie na budowanie wizerunku, powinien on być stworzony w myśl poniższych zasad, które stosuje studio graficzne GoodProject:
-
indywidualny projekt - tylko dedykowane logo zapewnia wyróżnienie na tle konkurencji oraz rozpoznawalność,
-
uniwersalność - zaprojektowanie logo powinno być wysokiej jakości we wszystkich miejscach, gdzie tylko będzie zastosowane, począwszy od druku w rozmaitych formatach po media cyfrowe,
-
ponadczasowość - symbol musi wyglądać tak samo dobrze przez wiele lat, bez względu na to, jak zmieniają się trendy w grafice, czy też modzie,
-
prostota - zrozumiałe logo jest niezbędne dla budowania pozytywnego wizerunku marki. Symbol, którego nie da się odczytać, nie zapada w pamięć.
-
dopasowanie do grupy docelowej - wszelkie wykorzystane do stworzenia znaku zabiegi graficzne, a także ich efekt, powinny być przeanalizowane pod kątem dopasowania do grupy docelowej, do której firma chce docierać,
-
wyrażające firmę - przekazujące cenne wartości, z jakimi chce być kojarzone przedsiębiorstwo, wpisujące się w jej działania oraz rynek, na którym jest obecne.
Podsumowanie
Dbanie o wizerunek firmy możliwe jest dzięki projektowaniu logo. Symbol, jaki będzie wykorzystywać przedsiębiorstwo w codziennej komunikacji z odbiorcami, wpływa na ich wyobrażenie o firmie. Znak musi być zatem indywidualny, ponadczasowy oraz zrozumiały dla grupy docelowej. Tym samym firma może zbudować swój pozytywny wizerunek, który będzie powielany przez odbiorców.