Nowe dworce w Gorzkowicach i Wilkoszewicach zostały zaprojektowane jako proste, parterowe budynki, co zdecydowanie ułatwi korzystanie z obiektu osobom z niepełnosprawnościami. Będą także tablice dotykowe z planami obiektu, które ułatwią poruszanie się po nich i orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym.
Na nowo zostanie zaaranżowany teren wokół budynków. Ważnym elementem obu inwestycji jest montaż miejsc rowerowych. W Gorzkowicach będzie ich 42, natomiast w Wilkoszewicach aż 48. Przy obu dworcach powstaną także parkingi z miejscami postojowymi dla osób niepełnosprawnych i dużych rodzin.
- W Gorzkowicach zostały zakończone roboty związane z wykonaniem elewacji z cegły klinkierowej w obrębie wieży oraz przeszkleń wiaty dla podróżnych. Zaawansowane są również roboty instalacyjne. Obecnie trwają prace wykończeniowe, a niebawem rozpoczną się prace przy układaniu nawierzchni - mówi Bartłomiej Sarna z Wydziału Komunikacji PKP.
Co ważne, budynek starego dworca w Gorzkowicach stanie się własnością gminy. Są już wstępne plany dotyczące adaptacji tego obiektu. - Chcemy, aby powstała tam izba pamięci, która już wcześniej istniała w Gorzkowicach. To zbiory prywatnego mieszkańca. Niestety sytuacja lokalowa zmusiła nas do wyprowadzenia tej izby z budynku Gminnego Ośrodka Kultury. Jakie byłoby inne przeznaczenie? Na pewno będziemy to konsultować z mieszkańcami - tłumaczy Alojzy Włodarczyk, wójt gminy Gorzkowice.
Z kolei w Wilkoszewicach trwają prace związane z wykończeniem elewacji zewnętrznej budynku. - Układana jest cegła klinkierowa na elewacji wieży dworca. Dobiega końca estetyzacja sąsiadującego z dworcem budynku, w którym znajduje się pomieszczenia dróżnika. Zakończono już ocieplenie budynku oraz wymianę stolarki okiennej i drzwiowej. Niebawem budynek zostanie otynkowany - wyjaśnia Bartłomiej Sarna.
Zakończenie prac budowlanych i udostępnienie dworców w Gorzkowicach i Wilkoszewicach podróżnym ma nastąpić w pierwszej połowie bieżącego roku. Koszt budowy każdego z dworców to blisko 4 miliony złotych.