Na piotrkowsko-rawskim odcinku ekspresówki będzie 14 węzłów do wjazdów i zjazdów. Największe to węzeł Łódź na przecięciu z drogą krajową nr 91 Głuchów - Częstochowa oraz węzeł Raków na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej Koluszki - Piotrków.
Nie wiadomo jeszcze, jak zostanie rozwiązana kwestia przejazdów ósemką podczas przebudowy, a droga ta jest w tej chwili jedynym łącznikiem stolicy z Katowicami i Wrocławiem. Prawdopodobnie modernizacja przebiegnie "wahadłowo", czyli z zamknięciem dla ruchu dwóch z czterech obecnych pasów jezdni. - To zależy od wykonawcy - mówi Artur Mrugasiewicz z centrali Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykonawcę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierze prawdopodobnie w sierpniu, podpisy na kontrakcie mają być złożone we wrześniu. "Generalna" zapowiada, że przetarg na 22-kilometrowy odcinek od Rawy Mazowieckiej do granicy województwa mazowieckiego będzie ogłoszony do końca roku. Oba odcinki mają być gotowe w maju 2012 r.
Z kolei najdłuższy fragment S8 w Łódzkiem, czyli 150 km między Sycowem (Dolnośląskie) a autostradą A1 pod Łodzią, powstanie w latach 2011-2015.
Marcin Darda
więcej w POLSKA Dziennik Łódzki