Przypomnijmy, w sprawie niezainstalowanego fotoradaru ostatnio interweniowali mieszkańcy, którzy zorganizowali mu urodziny. O tym pisaliśmy tutaj.
Od dłuższego czasu mieszkańcy byli informowani, że fotoradar nie działa ze względu na problemy związane z przyłączeniem prądu. Zgłosiliśmy się więc w tej sprawie do dostawcy energii elektrycznej, PGE Dystrybucja. - Po bardzo długim okresie oczekiwania, niedawno otrzymaliśmy z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego podpisaną umowę dotyczącą dzierżawy fotoradaru. Zgodnie z obowiązującymi przepisami GITD zobowiązana jest przed podłączeniem urządzenia do sieci, zawrzeć umowę z PGE Dystrybucja S.A. Oddział w Łodzi. Fotoradar został wybudowany dawno i posiada zasilanie z sieci dystrybucyjnej - powiedziała Bożena Matuszczak-Królak, specjalista z Wydziału Organizacyjno-Prawnego PGE Dystrybucja Oddział Łódź. - Tak duże opóźnienie wynika z braku podpisu na umowie ze strony Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego, którą to wysłaliśmy w grudniu 2018 roku. Wszystkie papiery trafiły do nas 17.07.2019 r., więc potrzebujemy teraz kilku dni na dopełnienie formalności i podłączenie urządzenia - dodaje.