Policja ostrzega - oszuści cały czas wykorzystują różnego rodzaju metody, aby w łatwy sposób się wzbogacić. O tym przekonała się piotrkowianka, która wierząc, że koresponduje z przedstawicielem platformy sprzedażowej, przekazała kody BLIK. Niestety, w tym przypadku padła ofiarą oszustów, tracąc w ten sposób kilkanaście tysięcy złotych.
11 marca 2025 roku piotrkowscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Jak się okazało 51-letnia piotrkowianka, na jednym z portali sprzedażowych wystawiła dwa ogłoszenia. Chwilę później na komunikatorze otrzymała wiadomość, od osoby, która była chętna zakupić wystawione przedmioty, natomiast ma ona problem z przekazaniem płatności. Rozmówczyni poprosiła o zweryfikowanie takiej informacji poprzez maila. Sprzedająca podała swój adres mailowy, gdzie po chwili otrzymała kilka wiadomości, a następnie klikała w różne ikony, które pojawiały się w wiadomościach skrzynki elektronicznej.
Następnie do sprzedającej zadzwoniła kobieta, która przedstawiła się jako przedstawicielka platformy sprzedażowej, informując, że aby zrealizować sprzedaż musi ona przekazać kod BLIK, na wskazane kwoty. Podczas rozmowy kobiecy głos instruował sprzedającą, jednocześnie przekazując informacje na temat odbioru przesyłki i odpowiedniego zapakowania wystawionych do sprzedaży przedmiotów. Kobieta, otrzymując tak wiele informacji, skupiła się na przekazywanych poleceniach, nie zachowując przy tym czujności. Po krótkiej chwili zorientowała się jednak, że padła ofiarą oszustów, bo z jej konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie kilkunastu tysięcy złotych - asp. szt. Izabela Gajewska, rzecznik prasowy piotrkowskiej policji.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas transakcji za pośrednictwem portali sprzedażowych. Pamiętajmy, że oszuści wykorzystują różnego rodzaju metody, dzięki którym wzbogacają się naszym kosztem. Przy zakładaniu kont na portalach zapoznajmy się z regulaminem i nie ulegajmy emocjom. Przekazując kod BLIK dajemy obcej osobie dostęp do naszych środków bankowych. Jeżeli otrzymamy prośbę od znajomego o przekazaniu kodu BLIK w wiadomości na komunikatorze, również zweryfikujmy czy faktycznie bliska nam osoba potrzebuje pomocy. Zachowajmy również czujność i ograniczone zaufanie do osób, z którymi rozmawiamy przez telefon.
Komentarze 6