Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś. Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia – 15 marca).
Przyszła obwodnica powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem Tuszyn (A1/DK12/91) i Piotrkowem Trybunalskim. Według ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu liczba samochodów przejeżdżających przez Srock każdej doby przekraczała 20 tysięcy. Przyczyną takiego stanu rzeczy są m.in. bliskość autostrady A1 i wciąż powstające wielkie centra logistyczne, do których dojazd stanowi DK12/91.
Budowa nowej trasy będzie więc stanowiła nie tylko znaczącą poprawę warunków i komfortu życia dla mieszkańców, w związku z obniżeniem poziomu hałasu czy emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. W bezpośrednim sąsiedztwie drogi, poza gęstą zabudową mieszkalną, znajdują się bowiem szkoła, sklepy, liczne punkty usługowe i kościół. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum miejscowości, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu, a zatem także oszczędność paliwa.
Wyprowadzenie ruchu ciężkiego i tranzytu z centrum Srocka to zaledwie jedna z wielu korzyści wynikających z budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas nie było możliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza ze względu na duże natężenie ruchu ciężkiego.