TERAZ 3°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Umiarkowana
reklama Naturo Bank - święta BN 2025

O dezinformacji i sztucznej inteligencji podczas 5. konferencji „Media Przyszłości”  

PAP
PAP pon., 12 czerwca 2023 11:22
Wyzwania, przed jakimi stoją współczesne media w kontekście wojny informacyjnej i rosnącego znaczenia sztucznej inteligencji, omówią międzynarodowi eksperci podczas 5. edycji konferencji „Media Przyszłości”.
Zdjęcie
Autor: Fot. PAP

 

Ideą konferencji jest dyskusja na temat przemian, które zachodzą we współczesnych mediach oraz próba zdefiniowania wyzwań i szans stojących przed branżą informacyjną. Udział w wydarzeniu wezmą przedstawiciele europejskich agencji informacyjnych, dziennikarze, eksperci z NATO, specjaliści ds. sztucznej inteligencji. 


5. edycja konferencji „Media Przyszłości” - organizowanej przez Polską Agencję Prasową - odbędzie się 15 czerwca. Zapraszamy do oglądania transmisji online: https://mediaprzyszlosci@pap.pl oraz https://pap.pl.


Pierwsza część wydarzenia poświęcona będzie dezinformacji i sile oddziaływania fake newsów na opinię społeczną z różnych perspektyw europejskich. Zaproszeni goście opowiedzą o dezinformacyjnej narracji i skali fałszywych informacji z perspektywy swoich krajów. Kluczowa będzie odpowiedź na pytania, jaką rolę powinny odegrać media w zwalczaniu dezinformacji, czy są na to przygotowane i co dotychczas udało im się osiągnąć.


Z ekspertami z NATO porozmawiamy o wyzwaniach dla komunikacji w czasie wojny informacyjnej, sile rażenia rosyjskiej dezinformacji i wypracowywaniu mechanizmów obronnych w sferze informacyjnej.


W drugiej części konferencji skupimy się na sztucznej inteligencji, która mocno wkracza w świat mediów. W gronie ekspertów zastanowimy się, jak w świecie transformacji technologicznej będą wyglądały media przyszłości, czy sztuczną inteligencję powinniśmy traktować jako szansę na rozwój czy zagrożenie oraz jak algorytmy pomogą nam w walce z dezinformacją.

 


Szczegóły konferencji i akredytacje dla dziennikarzy: https://mediaprzyszlosci.pap.pl/.


Partnerem strategicznym konferencji jest Orlen. Partnerem wydarzenia - Philip Morris Polska.


Źródło informacji: PAP

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 0

    reklama

    Dla Ciebie

    3°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio