Reklama
artykuł sponsorowany

Noclegi – Jak zapełnić pokoje poza sezonem?

Poniedziałek, 30 sierpnia 2021
Jeśli wynajmujesz noclegi, prowadzisz pensjonat lub hotel, a nawet wynajem pokoi czy apartamentów. Sprawdź, jak możesz pozyskiwać klientów w martwym sezonie!

Wszystkie osoby, które wynajmują noclegi, wiedzą o tym doskonale, że prowadzenie hotelu, hostelu czy pensjonatu, prywatne wynajmowanie pokoi gościnnych, domków czy apartamentów jest bardzo wymagającym zajęciem. Szczególnie trudnym okresem są tzw. martwe sezony na jesieni i na wiosnę, a także ostatnimi czasy kolejne fale koronawirusa. W takich sytuacjach można skutecznie pozyskiwać wczasowiczów i gości, lecz wymaga to odpowiedniego podejścia. Poniżej przedstawiamy przydatne i ciekawe sposoby, dzięki którym możemy zapełnić noclegi poza sezonem lub gdy czas nie sprzyja podróżom.

 

Zintensyfikowane działania reklamowe dotyczące obiektów noclegowych

Pierwszym sposobem, w jaki możemy walczyć z małą ilością klientów na rynku w trudnym czasie lub w martwych sezonach jest zintensyfikowanie działań reklamowych. Stwierdzenie, iż reklama jest dźwignią handlu, nie wzięło się znikąd i ma swoje realne odzwierciedlenie w rzeczywistości.

W im większej ilości miejsc będą widoczne Wasze noclegi, tym większa szansa na przekonanie potencjalnych klientów, aby nocowali i zatrzymali się właśnie w Waszym hostelu lub apartamencie. Na rynku istnieje wiele sposobów promocji noclegów – zarówno tych darmowych, jak i płatnych. Kluczem do sukcesu będzie wykorzystanie wszystkich możliwych opcji reklamy i dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów.

Do darmowych sposobów reklamy możemy zaliczyć rozwieszanie plakatów i ulotek reklamujących nasze noclegi na tablicach ogłoszeniowych i we wszystkich miejscach, gdzie mogą pojawiać się potencjalni klienci np. na dworcach. Zazwyczaj będziemy mieli już wydrukowaną pewną pulę takich ulotek, a w trudnym czasie ich rozdanie i rozwieszenie będzie szczególnie ważne. Z darmowych metod promocji będziemy mogli skorzystać przede wszystkim w internecie. Jest to zamieszczenie oferty naszych noclegów na wszystkich portalach ogłoszeniowych oraz turystycznych, gdzie możemy zrobić to za darmo. Warto robić to również w bardzo dużej ilości miejsc np. w social mediach, gdzie przebywa wielu potencjalnych klientów. Możemy również stworzyć profil naszego apartamentu lub hostelu, a także reklamować jego ofertę na grupach tematycznych.

 

Bardzo dobrymi sposobami promocji internetowej za darmo jest marketing szeptany i inbound marketing. Choć brzmią one dość zagadkowo, w rzeczywistości jest to pozyskiwanie pozytywnych opinii od byłych gości i polecenie naszego noclegu w internecie na forach czy we wszystkich miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci, a także zwiększenie widoczności naszego biznesu poprzez tworzenie wizytówki na Google Maps oraz we wszystkich katalogach biznesowych powiązanych tematycznie z wynajmem noclegów.

 

Jeśli posiadamy środki na reklamę, możemy stworzyć i pozycjonować naszą stronę internetową lub korzystać z płatnych systemów reklamowych takich jak np. Google Ads. Możemy również odpłatnie zlecić promocję naszej marki agencji marketingowej, która w zamian za opłatę zajmie się wszystkimi innymi kwestiami, a my będziemy mogli jedynie obsługiwać klientów i zajmować się biznesem.

 

Zmiana profilu noclegowego - oferty specjalne

Martwy sezon czy ograniczenie czasowe związane z koronawirusem to bardzo trudne okresy. Wymagają one nieco innego podejścia niż okresy turystyczne czy wakacyjne. W takim czasie warto zatem pomyśleć nad zmianą profilu oferty. Będzie oznaczało to oferowanie usług hotelowych pod nieco innym kątem. Oferty specjalne, które przedstawimy poniżej, powinny przynieść oczekiwane korzyści w postaci przypływu gości na nocleg w Waszym obiekcie.

Przede wszystkim możemy zaproponować organizację imprez masowych takich jak urodziny czy imprezy okolicznościowe, jeśli istnieje taka możliwość. Możemy również nastawić się na gości podróżujących biznesowo, przedstawiając ofertę bezpośrednio dużym korporacjom czy poszczególnym firmom. Bardzo dobrym pomysłem jest organizacja imprez integracyjnych dla firm, a także wynajmowanie po atrakcyjnej cenie sal konferencyjnych wraz z organizacją imprezy integracyjnej i noclegu.

 

Gdy w martwym sezonie pokoje naszego pensjonatu lub hotelu stoją puste, możemy również nawiązać współpracę z instytucjami państwowymi, lub prywatnymi. Możemy oferować po bardzo atrakcyjnej cenie noclegi grupowe np. klubom emeryta czy konkretnym związkom, instytucjom itp.

 

Fot. Noclegi - koronawirus

 

Wyróżnij się czymś ciekawym i pozyskaj klientów z rynku na pobyt w Twoim obiekcie noclegowym

Jedną z najlepszych metod, która działa przez cały rok, ale która jest szczególnie wskazana w martwym sezonie lub w trudnym czasie jest wyróżnienie się czymś ciekawym na rynku obiektów noclegowych. W sytuacji, gdy jest na nim bardzo mała ilość klientów, czekając pasywnie na ich przybycie wraz z innymi hotelami czy pensjonatami, z pewnością będziemy pozyskiwali bardzo małą ich ilość.

Dobrym i ciekawym rozwiązaniem jest zatem wyróżnienie się na rynku i zaprezentowanie niestandardowej czy ponadprzeciętnej oferty noclegowej. Mała ilość osób podróżujących w tym czasie biznesowo lub turystycznie z pewnością w pierwszej kolejności zainteresuje się naszą ofertą, aniżeli ofertami pozostałych noclegów, które nie wyróżniają się niczym szczególnym. W martwych sezonach na rynku przebywa bardzo mała ilość potencjalnych gości i klientów. Musimy zatem zwrócić na siebie ich uwagę, a także sprawić, żeby duża część z nich chciała wynająć nocleg właśnie w naszym hotelu czy apartamencie.

 

Na rynku noclegów możemy się wyróżnić na kilka sposobów

Pierwszym z nich są oferty specjalne oraz atrakcyjne systemy rabatowe czy promocyjne na oferowane przez nas noclegi. Możemy udzielać ich np. w formie rabatów na kolejne wizyty, dzięki czemu wykorzystamy i tak puste pokoje to wygenerowania jakiegokolwiek zarobku. Obniżka cen czy atrakcyjne promocje to nie wszystko, co możemy zaoferować naszym gościom. Możemy również oferować darmowe wycieczki lub inne atrakcje w zależności od lokalizacji, w jakiej działamy. Możemy również zaoferować darmowy catering czy śniadania, które wbrew pozorom możemy zorganizować niskim kosztem. Bardzo ciekawym sposobem na wyróżnienie się na rynku jest oferowanie jednej darmowej dodatkowej doby wszystkim gościom.

Jeśli posiadamy pewne budżety, możemy zorganizować również małe lokalne eventy czy spotkania np. tematyczne, kulinarne czy konkursowe. Z pewnością przyciągnie to wiele osób zainteresowanych daną tematyką, które nie miały planu podróżować, a nocleg będzie dla nich jedynie dodatkiem.

Porada: Bardzo przydatną poradą w trudnych czasach kiedy popyt na noclegi jest bardzo niski, jest zarejestrowanie się do systemów rezerwacyjnych takich jak Trivabook.pl. Dzięki temu będziemy mogli skorzystać z bazy danych klientów danego systemu rezerwacyjnego, którzy regularnie dokonują rezerwacji właśnie w nich i nie biorą pod uwagę prywatnego rezerwowania noclegów oraz samodzielnego ich poszukiwania. W wielu sytuacjach może to przynieść bardzo dużą ilość nowych klientów i znacząco zwiększyć obroty w trudnym okresie.

 

Realizuj bon turystyczny

Przyjmowanie turystów z możliwością realizacji przez nich bonów turystycznych, pozytywnie wpłynie na ilość gości w Twoim obiekcie noclegowym. To opcja, którą koniecznie powinniście posiadać, wynajmując noclegi dla rodzin z dziećmi. Bon turystyczny to forma wsparcia dla polskich rodzin, realizowany jest jednorazowo, jego wartość to 500 zł na każde dziecko do osiemnastego roku. Noclegi i usługi hotelarskie lub impreza turystyczna są świadczone na rzecz dziecka.

 


Zainteresował temat?

1

1


Reklama

r e k l a m a

Reklama
Reklama
Reklama Reklama

r e k l a m a

Reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat