Epidemia COVID-19 wymusiła reorganizację pracy poradni podstawowej opieki zdrowotnej w całym kraju, mającą na celu ograniczenie kontaktów międzyludzkich.
W POZ w Woli Krzysztoporskiej porady udzielane są głównie telefonicznie, a gdy sytuacja tego wymaga, wizyta w poradni ustalana jest na określoną godzinę.
– Od 1 września diagnostykę leczenie i monitorowanie COVID-19 prowadzą lekarze POZ. Jednocześnie jesienią rozpoczęły się infekcje dróg oddechowych. W poradni jest coraz więcej porad, a pacjenci skarżą się na trudności z dodzwonieniem się do lekarza. A największa liczba połączeń telefonicznych dotyczy prośby o przedłużenie leków przyjmowanych przewlekle i odbieranie kodów recept – mówią lekarze z Woli Krzysztoporskiej. – E-recepty funkcjonują od ponad roku. Każdy z pacjentów powinien założyć Indywidualne Konto Pacjenta (więcej o IKP TUTAJ), wówczas kod recepty otrzymywany jest SMS-em. Niestety w Woli Krzysztoporskiej nieliczni mieszkańcy posiadają IKP. Większość wydzwania po kod do poradni, blokując w ten sposób telefon i chorzy pacjenci nie mogą skontaktować się z lekarzem. IKP można założyć na stronie pacjent.gov.pl. Oczywiście starszym pacjentom trudno będzie samodzielnie takie konto założyć, więc tu muszą liczyć na pomoc młodszych członków rodziny lub życzliwych młodych sąsiadów. Pacjenci powinni się zmobilizować. Starać się podczas jednego kontaktu przepisywać wszystkie leki przyjmowane przewlekle, a nie po jednym co 3 dni. Prosić o przepisanie leków na kilka miesięcy – z tym samym kodem można leki w aptece wykupywać co miesiąc – apelują lekarze.
W poradni przed drzwiami wejściowymi zamontowana zostanie także skrzynka pocztowa, do której będzie można wrzucać kartki z prośbą o przepisanie leków.
Telefon do poradni w Woli Krzysztoporskiej: 44 /616-30-09, kom: 514-429-802.
(materiały: Urząd Gminy w Woli Krzysztoporskiej)