Zmiany te nie wpływają na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową ulicy. Dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu i inne dokumenty – zachowują ważność do czasu upływu ich terminu ważności.
W związku z tym, że uchwała dopuściła używanie skróconej nazwy „9 Maja”, mieszkańcy nie są zobowiązani do zgłaszania tej zmiany do żadnego rejestru czy ewidencji.
Mieszkańcy ul. Leszka Białego (była ul. Lucjana Rudnickiego) powinni powiadomić:
- usługodawców z którymi podpisali umowę: banki, dostawcę energii elektrycznej, dostawcę gazu, dostawców usług
- telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne
- pracodawcę,
- przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola,
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w przypadku osób pobierających świadczenia z ZUS-u,
- Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej,
- Urząd Skarbowy - osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć wniosek aktualizacyjny lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2018 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017,
Wydział Ksiąg Wieczystych oraz sądy i inne organy, przed którymi toczą się postępowania, w których jest się stroną (uczestnikiem).
Zaświadczenie o aktualnym adresie jest bezpłatne – uzyskasz je w Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Szkolnej 28 wejście „B” . Ponadto zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy wolne od opłat są zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych.
Urząd Miasta we własnym zakresie dokona zmian w prowadzonych ewidencjach i rejestrach m.in.:
- ewidencji meldunkowej
- ewidencji gruntów i budynków
- ewidencji podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego
- zbiorze danych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
- Oznacza to, że mieszkańcy nie mają obowiązku zgłaszania powyższych zmian w Urzędzie.
Koszty związane ze zmianą nazw ulic poniosą:
- Zarządcy budynków/właściciele nieruchomości zobowiązani do wykonania nowych tabliczek, bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy,
- Mieszkańcy, przedsiębiorcy w przypadku zmiany pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam.
(Źródło: Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim)