TERAZ 1°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama Naturo Bank - święta BN 2025

Komunikat w sprawie zmian nazw ulic w Piotrkowie

UM Piotrków Trybunalski
UM Piotrków Trybunalski śr., 20 września 2017 13:01
Rada Miasta Piotrkowa Trybunalskiego podjęła uchwały w sprawie zmian nazw dwóch ulic: „9-go Maja” otrzymała nazwę „9 Maja 1950” oraz ul. „Lucjana Rudnickiego” otrzymała nazwę „Leszka Białego”.
Komunikat w sprawie zmian nazw ulic w Piotrkowie

Zmiany te nie wpływają na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową ulicy. Dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu i inne dokumenty – zachowują ważność do czasu upływu ich terminu ważności.
W związku z tym, że uchwała dopuściła używanie skróconej nazwy „9 Maja”, mieszkańcy nie są zobowiązani do zgłaszania tej zmiany do żadnego rejestru czy ewidencji.

 

Mieszkańcy ul. Leszka Białego (była ul. Lucjana Rudnickiego) powinni powiadomić:

  • usługodawców z którymi podpisali umowę: banki, dostawcę energii elektrycznej, dostawcę gazu, dostawców usług
  • telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne
  • pracodawcę,
  • przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola,
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w przypadku osób pobierających świadczenia z ZUS-u,
  • Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej,
  • Urząd Skarbowy - osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć wniosek aktualizacyjny lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2018 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017,
    Wydział Ksiąg Wieczystych oraz sądy i inne organy, przed którymi toczą się postępowania, w których jest się stroną (uczestnikiem).

Zaświadczenie o aktualnym adresie jest bezpłatne – uzyskasz je w Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Szkolnej 28 wejście „B” . Ponadto zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy wolne od opłat są zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych.

 

Urząd Miasta we własnym zakresie dokona zmian w prowadzonych ewidencjach i rejestrach m.in.:

  • ewidencji meldunkowej
  • ewidencji gruntów i budynków
  • ewidencji podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego
  • zbiorze danych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
  • Oznacza to, że mieszkańcy nie mają obowiązku zgłaszania powyższych zmian w Urzędzie.

Koszty związane ze zmianą nazw ulic poniosą:

  • Zarządcy budynków/właściciele nieruchomości zobowiązani do wykonania nowych tabliczek, bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy,
  • Mieszkańcy, przedsiębiorcy w przypadku zmiany pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam.

(Źródło: Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim)

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 18

    reklama

    Dla Ciebie

    1°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio