Inkubator przedsiębiorczości – sens i cel funkcjonowania
Inkubatory biznesu działają w konkretnych kierunkach użyteczności i celowości gospodarczej, z których najbardziej widocznym zdaje się być zapewnienie wsparcia za pomocą udostępnienia kompleksowego systemu usług. Niemniej ważny jest aspekt społeczny i szkoleniowy oraz wsparcia merytorycznego. Inkubatory przedsiębiorczości oprócz zapewnienia obsługi księgowej, prawnej, czy marketingowej, służą wsparciem w zakresie konsultacji mentorskich oraz szkoleń dla przedsiębiorców.
Społeczność inkubatorów przedsiębiorczości
Wyjątkowość takich przedsięwzięć to również budowanie społeczności, w ramach której możemy świadczyć usługi oraz otrzymywać je od innych członków na preferencyjnych warunkach. Wzrost owej, wspomnianej kultury przedsiębiorczości, następuje poprzez ekstensywne rozciągnięcie sieci współzależności i współpracy pomiędzy podmiotami biznesowymi, instytucjami szkoleniowymi, zbiorem podwykonawców i odbiorców usługi lub produktu, a także lokalnymi czynnikami administracji. Poza tym, inkubator przedsiębiorczości, dzięki swej widoczności w mediach, jak i w zasobie wiedzy krążącej pomiędzy poszczególnymi podmiotami z inkubatorem związanymi, może stać się źródłem przyciągającym nowych inwestorów, czy współpracowników.
Wśród innych celów zaistnienia przedsiębiorcy w inkubatorach należy wskazać zniwelowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej poprzez wspomnianą już powyżej kompleksowość obsługi. Inkubator przedsiębiorczości w odczuwalny sposób ogranicza straty czasu przeznaczanego często na „załatwianie” spraw fundamentalnych dla biznesmena, który niejednokrotnie przemieszczać się musi pomiędzy wieloma elementami swej biznesowej układanki. Tymczasem w inkubatorze ma wszystko na miejscu i pod ręką najlepszych specjalistów.
Kompleksowe wsparcie
Inkubator przedsiębiorczości wspomaga rozwój firm, poprzez:
- Prowadzenie księgowości firmy (księga przychodów i rozchodów, księgi handlowe, ryczałt, kadry i płace),
- Realizację usług PR (w tym blogger relations) i usług marketingowych,
- Obsługę prawną,
- Doradztwo finansowo-księgowe, biznesowe, czy związane z marketingiem, obejmujące nie tylko tradycyjną reklamę, ale też nowoczesne, cyfrowe mechanizmy marketingowe, takie jak SEO, SEM (pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, oraz kampanie w Google ADS), dzięki którym młody biznes zaistnieje w świadomości użytkowników internetu, którzy są potencjalnymi klientami,
- Zapewnienia powierzchni do prowadzenia działalności gospodarczej (biura serwisowane i coworkingi),
- szkolenia, w tym dotyczące strategii zarządzania zasobami ludzkimi czy chociażby RODO (przepisy unijne dotyczące ochrony danych osobowych).
Więcej: https://keep-going.pl/