Urządzenia zostaną umieszczone na 30 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowaniach w 18 miastach, także w Piotrkowie Trybunalskim u zbiegu Al. Sikorskiego i Concordii. - Przede wszystkim te urządzenia mają wpłynąć na bezpieczeństwo poprzez monitorowanie zachowania i dyscyplinowanie kierowców, którzy nie stosują się do sygnalizacji świetlnej i wjeżdżają na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Chcemy, aby urządzenia działały na zasadzie wideo detekcji, bez ingerencję w nawierzchnię jezdni. Urządzenia mają wykryć wjazd na skrzyżowanie i śledzić tor jazdy. W przypadku naruszenia przepisów urządzenie ma zapewnić identyfikację pojazdu i udokumentować okoliczności, czyli czas i miejsce zdarzenia oraz ile czasu minęło od zapalenia czerwonego światła. Jakiego typu będą to urządzenia dowiemy się po zakończeniu procedury przetargowej. Następnie będą one przez nas testowane prawdopodobnie na płycie lotniska w różnych porach dnia i nocy. Dopiero po zakończeniu testów wybierzemy system, który zostanie wykorzystany na skrzyżowaniach - tłumaczy Monika Niżniak, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Wybrany wykonawca będzie miał 72 tygodnie od podpisania umowy na przekazanie urządzeń do użytkowania.
W przypadku braku możliwości instalacji urządzeń na skrzyżowaniach wytypowanych do objęcia kontrolą w pierwszej kolejności, powstała lista rezerwowa. Na niej również znajduje się skrzyżowanie w Piotrkowie, a konkretnie Al. Armii Krajowej / Piłsudskiego / Sikorskiego.
Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu fotoradarowego, CANARD będzie prowadziło kontrole na 50 skrzyżowaniach. Obecnie stałymi kontrolami objętych jest 20 takich miejsc.