artykuł sponsorowany

Wielorazowa torba – czy to już nawyk? 43% Polaków deklaruje, że ma ją zawsze przy sobie, a kolejne prawie 40% używa jej co najmniej raz w tygodniu

Środa, 03 lipca 2024
43% Polaków zawsze ma przy sobie wielorazową torbę na zakupy, prawie ¼ korzysta z niej często, bo 3 razy w tygodniu, od czasu do czasu (raz w tygodniu) pamięta o niej ponad 14% – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. 3 lipca przypada Międzynarodowy Dzień bez Torby Foliowej. Z tej okazji klienci Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim będą mogli odebrać unikalny egzemplarz upcyklingowej shopperki z dawnych banerów.

mat.: Focus Mall

 

Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych

3 lipca ustanowiono Międzynarodowym Dniem bez Toreb Foliowych, aby zwrócić uwagę na problem korzystania z plastikowych torebek jednokrotnego użytku. Szacuje się, że każdego roku na świecie zużywa się 500 miliardów foliówek, których żywotność to ok. 20 minut, a proces rozkładu może trwać od 100 do 500 lat. Według danych Parlamentu Europejskiego statystyczny mieszkaniec naszego kraju rocznie korzysta z ponad 400 takich opakowań. Wiele z nich niestety trafia do środowiska naturalnego. Z raportu Programu Środowiskowego ONZ wynika, że do 2050 roku w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb. Dlatego tak ważna jest edukacja i działanie nt. korzyści ze stosowania toreb wielorazowych oraz ograniczenie użycia tych foliowych.

 


Na wszelki wypadek

Posiadanie torby wielorazowej weszło już Polakom w nawyk. Na pewno mają świadomość ich znaczenia. Wyniki badania przeprowadzonego w czerwcu br. przez SW Research na zlecenie NEPI Rockcastle, właściciela 14 centrów handlowych w Polsce, w tym Focus Mall w Piotrkowie, pokazują, że jedynie 4,7% nie korzysta z takiej torby w ogóle. Wśród respondentów najwięcej osób - 43% - przyznało, że zawsze ma ją przy sobie w tzw. gotowości, a 24,4% odpowiedziało, że używa jej aż 3 razy w tygodniu. 14,4% badanych wskazało, że zabiera ją na zakupy raz w tygodniu.

 


W samochodzie lub w odpowiednim miejscu w domu

Chcemy używać toreb wielorazowych, ale ponieważ niektórym wciąż nie weszło to w krew, to potrzebujemy wsparcia w budowaniu prawidłowych nawyków. Wśród pomysłów, żeby toreb wielorazowych używać częściej pojawia się posiadanie torby wielorazowej w samochodzie, np. w schowku lub w bagażniku. Za dobrą podpowiedź uważa to ponad ¼ respondentów. 15,2% chciałoby nosić ją przy sobie, np. w plecaku lub torbie, których używają na co dzień. Taka sama grupa uważa, że powinno być odpowiednie miejsce w domu, które przypominałoby o zabraniu torby przed wyjściem na zakupy. Mogłaby być to półka, szafka czy wieszak. 12,2% dodałoby taką przypominajkę do tradycyjnej listy zakupowej, a 8,8% do aplikacji. 7,2% za skuteczny pomysł z przypomnieniem o zabraniu torby na zakupy uznało tabliczkę/magnes na lodówce. Tylko 3,1% Polaków nie chce w ogóle używać toreb wielorazowych.

 


Międzynarodowy Dzień bez Toreb Foliowych w Focus Mall w Piotrkowie

3 lipca w Focus Mall w Piotrkowie będzie można bezpłatnie otrzymać wielorazową torbę na zakupy, tzw. shopperkę, wykonaną z dawnych banerów reklamowych. Aby otrzymać torbę należy zgłosić się do Punktu Informacyjnego, okazać aktywne konto w aplikacji SPOT i bezpłatnie odebrać shopperkę. Liczba toreb jest ograniczona. 

Inspirujemy w ten sposób klientów do idei upcyklingu, a także do rezygnacji z opakowań jednorazowych, zwłaszcza toreb foliowych. Upcykling polega na ponownym przetworzeniu odpadów, z których powstają produkty o wyższej wartości, uznawany jest więc za wyższą formę recyklingu. Nadrzędnym celem takiego działania jest zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz powstających odpadów” – mówi Olga Wiernicka, Regional Marketing Manager NEPI Rockcastle. „W naszym centrum od kilku lat promujemy zastosowanie opakowań wielokrotnego użytku. W ubiegłym roku zaprosiliśmy naszych klientów do akcji upcyklingowej, w ramach której mogli wybrać wzór na swoje torby shopperki, które powstały z niepotrzebnych już banerów reklamowych, i zabrać je do domu. Zamiast generować odpady, nadaliśmy im drugie wartościowe życie. W tym roku również ponownie zapraszamy do Focus Mall w Piotrkowie, gdzie z okazji Międzynarodowego Dnia bez Toreb Foliowych będziemy dzielić się torbami z upcyklingu” – dodaje.


W ubiegłym roku w trakcie warsztatów upcyklingowych dla klientów Focus Mall w Piotrkowie uszyto ponad 100

shopperek a dodatkowe 100 odebrali klienci, którzy posiadali aplikację SPOT.

 


***

 


FOCUS MALL PIOTRKÓW TRYBUNALSKI

Focus Mall Piotrków Trybunalski to dwupoziomowe, nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe usytuowane u zbiegu ulic Słowackiego i Kostromskiej. Focus Mall na powierzchni handlowej 35 tys. m² oferuje swoim klientom 100 sklepów, punktów usługowych, restauracji i kawiarni, oraz 5-salowe kino Helios. Na zmotoryzowanych gości czeka 4- poziomowy, zadaszony parking z 740 miejscami postojowymi. Klienci z małymi dziećmi mogą skorzystać z pokojów rodzinnych. Dodatkowo, w odnowionej strefie gastronomicznej, znajdują się specjalne siedziska oraz stoliki dla małych dzieci. W dwóch pasażach galerii znajdują się fryzy malarskie autorstwa Rafała Olbińskiego, światowej sławy malarza i grafika.


Zainteresował temat?

2

2


Zobacz również

reklama
reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat