Na wspomnianą wyżej liczbę składa się m.in 621 samochodów ciężarowych bez przyczepy oraz 4490 z przyczepą, co stanowi około 20% wszystkich zaobserwowanych tam pojazdów. Na odcinku od Przygłowa do Sulejowa liczby są niewiele mniejsze. To 20689 pojazdów łącznie. W tym 548 ciężarówek bez przyczepy i 4382 z przyczepą.
Policzono także ruch na drodze krajowej numer 74, ma odcinku Sulejów- Żarnów. Tu średnia stanowi 10565 pojazdów łącznie, w tym 361 ciężarówek bez przyczep i 3344 z przyczepami.
Niedawno opublikowane wyniki pomiarów są zapewne zaniżone odnośnie odcinka Przygłów - Piotrków Trybunalski, przez codzienne objazdy dla zakorkowanej DK12. Szacuje się że z dróg alternatywnych dziennie korzysta nawet 3000 samochodów, głównie osobowych, jadących przez Kałek, Koło lub ulicą Rolniczą w Przygłowie - czytamy na portalu sulejow24.com.
Autor powołuje się też na dane pochodzące z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad:
Opublikowane tabele, jakie udostępniła GDDKiA na swojej stronie, pokazują wzrost liczby pojazdów o około 20-25% w zależności od odcinków. Pomiar z 2015 roku mówił o 20733 samochodach na odcinku Piotrków Trybunalski - Przygłów, ale niemal 1000 mniej samochodów ciężarowych niż w obecnym zestawieniu. Jak duży jest wzrost stężenia zanieczyszczeń, trujących spalin oraz poziomu hałasu? Tego nie mierzył nikt, dane odnośnie natężenia ruchu w obrębie odcinków jednojezdniowych są w ścisłej czołówce krajowej, jednak w tych klasyfikacjach to właśnie na DK12 najszybciej procentowo przybywa pojazdów. W tym tempie do czasu powstania S12 (optymistyczne 6-7 lat), ruch na obecnej 12-tce wzrośnie o kolejne około 40%. - czytamy.