Piotrków: Nie będzie podziemnego przejścia na PKP

Strefa FM Poniedziałek, 30 lipca 201234
Nie będzie przejścia podziemnego na dworcu kolejowym w Piotrkowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się wprawdzie do remontu peronów, ale będzie to tylko drobny lifting bez budowy przejścia.
foto archiwum ePiotrkow.plfoto archiwum ePiotrkow.pl

- Peron na stacji w Piotrkowie zostanie wyremontowany i rozszerzony po likwidacji jednego toru. Będzie miał wysokość 55 cm i zostanie zainstalowana na nim dwustronna wiata. Programy Rewitalizacji Linii Kolejowych nie przewidują znaczących zmian układu torów, czy peronów. Przejście podziemne mogłoby zostać wybudowane w ramach oddzielnej inwestycji. To wymagaloby jednak uzgodnienia ewentualnego zakresu robót oraz wkładu finansowego z samorządem Piotrkowa. Na peron drugi podróżni będą mogli dostać się istniejącą kładką. Niepełnosprawni natomiast przejściem prowadzącym od ulicy Słowackiego zabezpieczonym rogatką. Kładką nie zarządzają PKP PLK S.A. Ewentualne wyposażenie w windy zależy od jej zarządcy - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji

Modernizacja peronów w Piotrkowie związana jest z remontem magistrali Koluszki - Częstochowa. Rozpoczędcie prac planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

Informacja pochodzi z Serwisu Ekonomicznego Strefy FM. Serwisów słuchaj (pon.-pt.) po 13.45 na 98,2 MHz.


Zainteresował temat?

1

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (34)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ares1 ~ares1 (Gość)01.08.2012 11:00

Za troche czasu to mało który pociąg stanie w PT bo i po co?!

00


Piotr Piotrranga01.08.2012 09:39

"aby-do-nastepnych-wyborow" napisał(a):
Dlaczego w sprawie . ... . nie interweniują w sejmie nasi posłowie i senator?


Bo w Polsce aby zostać posłem czy senatorem to trzeba mieć układy z tymi co ustalają kto i w jakiej kolejności znajdzie się na liście wyborczej.
Teraz trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie gdzie siedzą ci ludzie co decydują, ano albo Warszawie albo w województwie zależnie od układów w partii.
I tak będzie tak długo jak wyborcy będą bezmyślnie głosować na pierwszego na liście.

00


Piotr Piotrranga01.08.2012 09:30

Słusznie dwoiście na peron to sprawa wyłącznie PKP PLK i nikogo więcej.
Miasto to powinno się całkiem poważnie zastanowić czy ta szpecąca okolicę kładka jest aby potrzebna.
Jak obserwuję to piesi najczęściej czekają na otwarcie rogatek, ruch kolejowy także nie jest taki jak za PRL-u. Więc z powodzeniem można kładkę przenieść w inne miejsce, np w rejon Partyzantów przy Cyklodromie byłby skrót dla pieszych z osiedla przy Łódzkiej do centrum. A przy okazji wyszłoby, że na stacji w Piotrkowie NIE MA MOŻLIWOŚCI legalnie przejść na peron drugi.

"Tytus" napisał(a):
Łódź nie będzie inwestowała w powiatowym miasteczku


Niestety coś w tym jest bo:
dworzec kolejowy to PKP SA Oddział Dworce Kolejowe rejon Warszawa,
perony i wiata to PKP PLK Zakład Linii Kolejowych Łódź,
Zabudowania zabytkowego zaplecza technicznego stacji wiedeńskiej ( chyba jedyny taki zachowany unikat )to PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Łodzi.
A teraz na stację i popatrzeć jak co wygląda.

Komentarz był edytowany przez autora: 01.08.2012 09:32

00


aby do następnych wyborów ~aby do następnych wyborów (Gość)01.08.2012 09:22

Dlaczego w sprawie podziemnego przejścia na peron nr 2 lub innego rozwiązania poza istniejącą kładą nad torami, nie interweniują w sejmie nasi posłowie i senator? Pani poseł Radziszewska, pan Ostrowski, pan Macierewicz? A pan senator z Bełchatowa też się nie poPiSał!

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.08.2012 08:57

"rygora" napisał(a):
To bardzo przykra wiadomość, ale do przewidzenia, że przejścia podziemnego nie będzie, bo już od dawna trwa odbijanie piłeczki kto to ma sfinansować.
Kolej biedna, nasze miasto też...bo ma wydatki ale na inne ważniejsze cele,

Akurat miasto nic do tego nie ma, bo to teren kolei.

00


Tytus ~Tytus (Gość)31.07.2012 19:41

Pieniądze są, tylko chęci i poparcia politycznego brak. PKP nie wykorzystało około 20 mld zł środków Unijnych, więc niech się teraz nie tłumaczy, że nie mają kasy. Dworzec w Łodzi za 2 mld, a tu nie mają paru milionów.
Rawicz - 21 tyś. mieszkańców, Leszno - 64 tyś. mieszkańców, oba miasta mają przejścia podziemne na swoich dworcach. W Piotrkowie wystarczyłyby windy na kładkę przy Słowackiego, ale oczywiście PKP Łódź nie będzie inwestowała w powiatowym miasteczku.

Komentarz był edytowany przez autora: 31.07.2012 19:41

00


rygora ~rygora (Gość)31.07.2012 17:02

To bardzo przykra wiadomość, ale do przewidzenia, że przejścia podziemnego nie będzie, bo już od dawna trwa odbijanie piłeczki kto to ma sfinansować.
Kolej biedna, nasze miasto też...bo ma wydatki ale na inne ważniejsze cele, innych chętnych nie ma i tak pozostanie taka prowincjonalna stacja z odnowionym budynkiem.

00


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)31.07.2012 16:44

"." napisał(a):
co to jest betonowy klocek?


"." napisał(a):
to co było i to co jest to wiem, pytałem co to jest betonowy klocek.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Klocki
O betonowych tam nie wspominają, ale nie trudno się domyśleć, że i takie mogą być. Istnieje też możliwość, że chodziło tutaj o nowe znaczenie słowa "klocek". Język polski ewoluuje, i starym słowom przybywają nowe znaczenia. Jeśli chodzi o nowe (aczkolwiek szeroko już rozpowszechnione) znaczenie słowa "klocek", to obszerną klasyfikację klocków znajdziesz tutaj:
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/G%C3%B3wno
Betonowa wersja też jest tam opisana :)

00


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)31.07.2012 15:30

"Tytus" napisał(a):
po czym okazuje się że kolej nie ma pieniędzy ani na windy, ani na przejście podziemne za 2-3mln zł..
Wystarczyłoby poczynić niewielkie oszczędności przy budowie Łodzi Fabrycznej, a pieniądze znalazłyby się i na tą inwestycja.


Budowa nowego Dworca Fabrycznego w Łodzi ma podobno pochłonąć co najmniej dwa miliardy złotych. Więc tam znacznie więcej się ukradnie niż 2-3 miliony, a Ty o oszczędzaniu piszesz. Wielkie publiczne inwestycje nie są po to, by robić oszczędności... Tu jest "demokratyczna" Polska, a nie "rozwijające się" Chiny...

"Piotrkowianin" napisał(a):
Nieprawda. Tam nie było przebudowy - zburzony 100-letni zabytkowy dworzec i w jego miejsce postawiono betonowy klocek.


Dworzec Fabryczny też już swoje lata miał, w dodatku wyglądał lepiej niż ten piotrkowski przed remontem. I już jest rozebrany.
Ludzie, podchodźcie do tego typu "niusów" z większym dystansem. Mam wrażenie, że niektórzy się bardziej napalili na to przejście podziemne, niż szczerbaty na suchary. Owszem, przydałoby się, ale od początku podejrzewałem, że nic z tego nie będzie. Jakoś te moje czarne scenariusze nadzwyczaj często się sprawdzają. Chyba jakiś czarnowidz jestem...
Co to w ostatnim czasie miało w Piotrkowie nie być? Wąskotorówka miała być atrakcją turystyczną? Haha! Przejście podziemne na dworcu? Hahaha! Dworzec autobusowy miał zostać przeniesiony na drugą stronę torów? Hahahaha! Na Bugaju miał powstać wielki park rozrywki? Buahahahahahahaha!!! Nowy kościół miał powstać na Modrzewskiego? A nie, przepraszam, to akurat będzie...

00


. ~. (Gość)31.07.2012 14:47

"Piotrkowianin" napisał(a):
A to: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/%C5%81%C3%B3d%C5%BA_Kaliska_%28dworzec_kolejowy%29.JPG
A taki dworzec zburzono: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/%C5%81%C3%B3d%C5%BA_Dworzec_Kaliski.JPG


to co było i to co jest to wiem, pytałem co to jest betonowy klocek.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat