Nie otrzymują rachunków, będą płacić odsetki?

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 26 listopada 20120
Niezapłacone rachunki, strach przez odsetkami i… brak faktur. To problem wielu mieszkańców Piotrkowa, którzy korzystają z usług firmy PGE Obrót S.A., dostarczającej energię elektryczną. Z relacji piotrkowian wynika, że problem zaczął się w momencie zmiany przez PGE dostawcy rachunków.

- Do tej pory Poczta Polska roznosiła rachunki za energię elektryczną. Od pewnego czasu, czy to w przetargu czy w inny sposób rachunki przejęła jakaś inna firma. Problem polega na tym, że nie dostaję rachunków. Problem ten ma także spora grupa moich sąsiadów. Niestety musimy chodzić do zakładu energetycznego i prosić się o faktury. Wydaje nam się, że jak mamy umowę z daną firmą, to powinna ona nam skutecznie doręczać te rachunki. Niestety firma tego nie robi. To nie jest jednostkowa sytuacja. Wiele osób, od momentu, gdy zmienił się dostawca, regularnie nie otrzymuje faktur albo dostaje je z bardzo dużym opóźnieniem. Czasem rachunki znajdują się pod całkiem innym adresem. Ja nie wiem, czy nie jest to jakaś celowa zagrywka zakładu energetycznego, który przecież za zwłokę nalicza odsetki, a po jakimś czasie po prostu odłącza prąd, który później za opłatą trzeba podłączyć – mówi jeden z mieszkańców Piotrkowa.

Problem taki ma także pani Elżbieta, której, jak twierdzi, po raz pierwszy w życiu “udało się”... nie zapłacić w terminie rachunku za energię elektryczną. Rachunek po prostu nie dotarł. - Zapytałam listonosza, co się stało. Ten odpowiedział mi, że dzieje się coś niesamowitego. Ludzie mianowicie pytają, nie wiedzą o co chodzi, a tymczasem zakład PGE zmienił dostawcę przesyłek listowych, w tym faktur. Byłam nieco zszokowana, kiedy otrzymałam monit w postaci SMS-a, w którym była informacja, że mam natychmiast uregulować należność za niezapłaconą energię elektryczną. Jest to naprawdę szokujące. Nie dość, że interesuję się tym, dlaczego nie dostałam faktury, to jeszcze otrzymuję takie mało uprzejme SMS-y, które wprawiają człowieka w zupełne zdenerwowanie. Ja jestem solidnym płatnikiem i wolałam zawsze zapłacić rachunek nawet wcześniej, a tymczasem zostaję tak potraktowana – mówi pani Elżbieta.

- W związku z zaistniałą sytuacją musiałam przeorganizować swój czas, udać się do zakładu energetycznego i wyjaśnić sprawę. Odczekałam swoje godziny w kolejce i poprosiłam o wystawienie faktury. Powiedziałam, że nie dotarła ona na czas i zapytałam, dlaczego w tak mało uprzejmy sposób powiadamia się odbiorców energii o należnej wpłacie. Osoba, która tam była, w ogóle nie potrafiła odpowiedzieć na moje pytania, była całkowicie niezorientowana w sprawie. Wyjaśniła tylko, że spowodowane to jest zmianą doręczyciela rachunków. Ja nie wiedziałam, jaka to firma, a pani nie była w stanie ustalić – opowiada kobieta.

POLECAMY


Zainteresował temat?

6

0


Komentarze (0)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Na tym forum nie ma jeszcze wpisów
reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat