artykuł zewnętrzny

Na czym polega Google Ads?

Poniedziałek, 12 grudnia 2022
Chcesz promować swoją firmę, produkt lub usługę w sieci? Aby dotrzeć do potencjalnych klientów Twojego biznesu – którzy są już lub dopiero będą zainteresowani Twoją ofertą – musisz prowadzić kampanie internetowe we właściwym miejscu i przy użyciu odpowiednich narzędzi. Sprawdź więc rozwiązanie przygotowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę i przekonaj się, na czym polega Google Ads. Przeczytaj artykuł, a lepiej zrozumiesz korzyści płynące z płatnej reklamy.
Na czym polega Google Ads?

Co to jest Google Ads?

Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów, to musisz postawić na skuteczną reklamę w Internecie. Dlaczego? Otóż jeśli użytkownik, poszukując produktów lub usług, nie znajdzie Twojej firmy w sieci, to zapewne skorzysta z oferty konkurencji. Chcesz temu zapobiec? W takim razie postaw na odpowiednie formy promocji online.

Rozwiązaniem, które powinno Cię zainteresować, jest Google Ads, czyli niezwykle popularne narzędzie marketingu, które opiera się na płatnych działaniach w ekosystemie wyszukiwarki. System reklamowy umożliwia planowanie, przygotowanie i publikację kampanii w różnych miejscach sieci. Właśnie dlatego stanowi niedościgniony kanał promocji pod względem formatów, zasięgu i funkcjonalności.

Znane również pod poprzednią nazwą Google AdWords rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku zarówno dużych, jak i małych oraz średnich biznesów. Płatny marketing w wyszukiwarkach pozwala rozwinąć firmę, pozyskać nowych klientów oraz zrealizować różne cele biznesowe.

 

Kampania Google Ads – na czym polega?

Aby móc sprawniej poruszać się w przestrzeni kampanii internetowych i lepiej zrozumieć korzyści płynące z tej formy marketingu, warto wiedzieć, na czym polega Google Ads.

Otóż działając online, właściwie codziennie spotykasz się z reklamą. Na przykład, gdy po wpisaniu zapytania w wyszukiwarce, na pierwszym miejscu wyświetlił Ci się link sponsorowany. Tego typu płatną promocję użytkownicy mogą znaleźć jednak w różnych miejscach sieci. W systemie wyszukiwarki można bowiem tworzyć kampanie:

  • w wynikach wyszukiwania – nad, pod i obok treści organicznych (bezpłatnych),

  • w sekcji Zakupów Google (Google Merchant),

  • w sieci Google Display Network (w serwisach partnerskich wyszukiwarki),

  • w serwisie YouTube, poczcie Gmail czy aplikacjach.

Dostępne są też różne formaty reklamowe – od klasycznych banerów i animacji, przez linki sponsorowane, po kampanie tekstowe i video. Popularnością cieszą się także kampanie produktowe, remarketingowe czy lokalne.

Zastanawiasz się, co sprawia, że konkretny zestaw reklam wyświetla się internautom? Weź pod uwagę, że Google Ads działa w systemie aukcyjnym. Dla każdego miejsca, w którym pojawiają się treści sponsorowane, są organizowane aukcje, a wyszukiwarka promuje tylko najlepiej ocenione kreacje i zestawy. O ostatecznej pozycji kampanii decydują różne czynniki, a wśród nich m.in.:

  • atrakcyjność i trafność zestawu reklam względem potrzeb użytkownika,

  • wyznaczona przez Ciebie oraz konkurencję maksymalna stawka za kliknięcie,

  • dopasowane do potrzeb klientów oraz opisujące ofertę słowa kluczowe,

  • czas prowadzenia płatnej kampanii oraz jej współczynnik klikalności,

  • zgodność z lokalizacją oraz typem urządzenia wyszukującego,

  • odpowiednia optymalizacja i jakość strony WWW, na którą kieruje reklama.

Aby czerpać korzyści z promocji w wyszukiwarce, należy przygotować więc wysokiej jakości kampanię reklamową.

 

 

Jak reklamować się w Google Ads?

Wiesz już, że jeśli chcesz dotrzeć do nowych użytkowników dzięki Google Ads, to musisz przygotować wartościowy zestaw reklam. W systemie reklamowym wyszukiwarki podczas konfiguracji kampanii należy wybrać:

  1. słowa kluczowe związane z Twoją działalnością,

  2. miejsce w sieci, gdzie pojawi się treść sponsorowana,

  3. lokalizację, wiek oraz język potencjalnych odbiorców,

  4. urządzenia, na których reklama ma być dostępna,

  5. godziny, dni i częstotliwość wyświetlania zestawu.

To jednak jeszcze nie wszystko! Poza rodzajem reklam musisz też wyznaczyć ich konkretny i mierzalny cel. Może być to budowanie rozpoznawalności marki, promowanie oferty, kierowanie na firmową witrynę czy zachęcenie do określonej akcji np. wizyty w punkcie stacjonarnym.

Ważnym krokiem będzie ponadto stworzenie atrakcyjnego copy (treści) oraz przygotowanie odpowiedniej strony docelowej. Nie możesz zapomnieć przy tym o określeniu budżetu – dziennego lub miesięcznego.

Najpopularniejszym modelem płatności jest CPC (Cost Per Click), w którym płacisz wyłącznie, gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany i przejdzie do Twojej witryny. Możesz wybrać też na przykład system CPV, w którym płacisz za obejrzenie lub podjęcie interakcji z filmem czy CPA – format ściśle związany z konwersją np. wypełnieniem formularza.

Na koniec musisz pamiętać, że konfiguracja i opublikowanie kampanii reklamowej to wciąż za mało. Należy ją jeszcze stale optymalizować i monitorować, aby uzyskać oczekiwane efekty.

 

Reklama Google Ads – czy warto? Podsumowanie

Wiesz już sporo o systemie reklamowym wyszukiwarki. Pamiętaj też, że Google Ads przynosi wiele korzyści dla biznesu – od obecności firmy w popularnych serwisach, przez dotarcie do internautów zainteresowanych ofertą, po możliwość pozyskania nowych klientów w relatywnie krótkim czasie.

 

Jeszcze więcej możesz jednak zyskać, jeśli podejmiesz współpracę z marką WeNet, która ma status Google Partner Premium. To oznacza, że doradcy internetowi znają się na rzeczy i wiedzą, jak rozkręcić małe i średnie firmy. Wybierz bogatą ofertę specjalistów w swoich działaniach, a otrzymasz:

  • certyfikowane wsparcie i wiedzę,

  • wzrost liczby wizyt na firmowej stronie WWW,

  • obsługę na najwyższym poziomie,

  • pomoc w realizacji wielu celów reklamowych,

  • pełną kontrolę nad budżetem i płatność za rezultaty.

Podejmując decyzję, weź pod uwagę, że kampanie reklamowe przynoszą mierzalne i natychmiastowe efekty, zapewniają ogromny zasięg, efektywne targetowanie oraz elastyczność budżetową. Wciąż nie wiesz, czy warto zainwestować w Google Ads? Już teraz zamów darmową konsultację na WeNet.pl i poznaj potencjał płatnej reklamy w wyszukiwarce.


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat