Początki firmy – dlaczego właśnie reklama zewnętrzna?
Pierwszy krok zawsze jest najtrudniejszy. Jeśli chodzi o rozpoznawalność swojej marki, to nie możemy bać się postawić kroku, tak długiego, jak tylko się da. Oczywiście musimy pod uwagę wziąć przede wszystkim dostępny budżet, a ten najczęściej na samym początku nie zachwyca. Dlatego zazwyczaj sięgamy do Internetu. Reklama w sieci może okazać się tańsza i prostsza niż reklama zewnętrzna, pamiętajmy jednak, że skupiając się jedynie na Internecie, możemy zapomnieć poinformować dosadnie potencjalnego klienta o tym, że dostępni jesteśmy także stacjonarnie. W dodatku warto zadbać o to, aby o istnieniu swojej firmy przypominać także w innych momentach aktywności potencjalnego klienta, nie tylko, wtedy gdy przesiaduje w Internecie. W tym celu warto zainteresować się pylonami reklamowymi, tablicami oraz szyldami.
Jaką formę reklamy wybrać dla nowych firm?
Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, to mamy wiele różnych sposobów na promocję własnego biznesu. Po pierwsze, tablice i szyldy reklamowe. Mają one na celu wypromowanie naszej firmy. W przypadku tablic reklamowych warto dobrać odpowiednią grafikę i hasło, które sprawdzi się dla danej kampanii. Często, aby tego dokonać, potrzebna jest prawdziwa burza mózgów wszystkich osób, które należą do firmy. Oprócz tego bardzo ważne w reklamie outdoor jest to, aby przyciągnąć wzrok przechodnia oraz powiadomić go gdzie znajduje się wejście do naszego lokalu. Dlatego należy zastanowić się nad literami podświetlanymi oraz kasetonami reklamowymi. Zawsze powinniśmy zadbać o odpowiednie oznakowanie naszej siedziby – szczególnie gdy jesteśmy nowi na rynku pracy. Inną formą reklamy zewnętrznej są pylony i totemy reklamowe. Zazwyczaj możemy zauważyć je już z daleka i wcale nie muszą znajdować się w bezpośrednim pobliżu naszej firmy.
Reklama zewnętrzna – jak reklamować firmę lokalnie?
Aby poinformować ludzi, że w danej okolicy znajduje się nasz biznes, powinniśmy nigdy nie zapominać o tym, aby na naszej tablicy umieścić adres siedziby firmy. Tylko w taki sposób będziemy mogli łatwo nakierować potencjalnego klienta pod nasze drzwi. Ciekawym sposobem jest także umieszczenie naszej reklamy zewnętrznej w pobliżu wejścia do naszej firmy. Dozwolone jest nawet użycie grafiki takiej jak strzałka wskazująca miejsce, w którym znajduje się nasza siedziba. Pamiętajmy o tym, że im więcej różnego rodzaju plakatów, tablic, ulotek itp., tym lepiej. Jeśli zależy nam na jak najmocniejszym lokalnym wypromowaniu, to być może warto nawiązać w naszej reklamie do charakterystyki naszej okolicy.
Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl