Dzisiaj, kiedy wiele firm ma więcej niż jedną siedzibę, pracujemy w wielu lokalizacjach, łączymy się na telekonferencje i przesyłamy między sobą olbrzymie ilości danych szczególnie ważne jest zadbanie o dobre łącze transmisji internetowe.
Transmisja danych – dla kogo?
Każda firma czy instytucja, która opiera swoją pracę na przesyłaniu dużych ilości danych i zależy jej na łączności bez zakłóceń powinna sprawdzić czy łącze, z którego korzysta odpowiada na jej potrzeby. Być może stosowana dotychczas w firmie technologia już nie wystarcza i trzeba rozejrzeć się za nowym modelem, który będzie dostosowany do zwiększających się wymagań.
Jaka przepustowość łącza jest najlepsza?
Wybór możliwości jest szeroki. Kluczowa jest tutaj przepustowość łącza, czyli ilość danych, jaka może być przesłana jednorazowo z punktu A do punktu B w określonej jednostce czasu (jednej sekundzie). Przy wyborze odpowiedniej przepustowości odniesieniem może być taka gwarantująca 10 Gbps, czyli gwarantująca bardzo duży przesył danych. Dobre firmy telekomunikacyjne proponują w ramach swoich usług możliwość zwiększenia przepływności według potrzeb w trakcie trwania umowy nawet w ciągu 1 godziny od zgłoszenia zapotrzebowania, co daje klientowi dużą elastyczność moderowania swoich potrzeb.
Technologia światłowodowa – najszybsze dostępne rozwiązanie
Należy także upewnić się, że łącze dostępowe z jakiego korzystamy jest odpowiednio szybkie. Tutaj najlepiej zawrzeć umowę z dostawcą sieci światłowodowej. Światłowód to przezroczyste włókno szklane z domieszką tworzyw sztucznych, który wykorzystuje propagację światła do przesyłania informacji. Taki kabel cechuje przede wszystkim wysoka odporność na warunki atmosferyczne, co gwarantuje stałą przepustowość łącza oraz stabilność połączenia wykluczającą zakłócenia.
Dodatkowe zabezpieczenia
Jeśli transmisja danych w naszej firmie jest sprawą kluczową, warto dodatkowo zadbać o jej funkcjonowanie bez zakłóceń. Oprócz wyboru najlepszych technologii, dobrze też wybrać firmę, która w swoim pakiecie usług oferuje nadzór nas siecią 24 godziny na dobę. Dzięki temu mamy gwarancję, że w przypadku jakiejkolwiek awarii czy zakłóceń odpowiednie centrum pomocy szybko zajmie się naszym problemem i będziemy mogli jak najszybciej wrócić do normalnego funkcjonowania. Przy zawieraniu umowy należy zwrócić uwagę na dostępność pomocy (najlepiej 24/7/365), gwarantowane SLA na wysokim poziomie (parametr określający, ile czasu usługa jest dostępna jest w stosunku do całego okresu umowy), oraz gwarantowany czas usunięcia awarii.
Transmisja danych – dlaczego warto o nią zadbać?
Wybierając odpowiednią technologię, możemy być spokojni o transmisję danych w naszej firmie. Dobrze dopasowany model usługi pozwoli na bezpieczne oraz bezproblemowe przesyłanie danych wykorzystywanych przez używane w biznesie aplikacje, usługi telefonii lub systemy wideokonferencji. To z kolei da nam gwarancję stabilnego funkcjonowania wewnątrz naszych struktur, ale też przedstawienia w pełni profesjonalnego obrazu naszej firmy przed podmiotami, z którymi współpracujemy.