Arkusze plano ze względu na swą specyfikę po odbiorze z drukarni poddane muszą zostać obróbce introligatorskiej. Ze względu na koszty, firmy czy agencje reklamowe zamawiające druk arkuszy decydują się na samodzielne wycinanie poszczególnych projektów. Niewątpliwie jest to pewna niedogodność, jednak zalety druku na arkuszach plano są znacznie większe.
Krótki czas realizacji
To ogromna zaleta drukowania na arkuszach plano, tym bardziej, że często materiały potrzebne są zamawiającemu na już. Niektóre drukarnie internetowe proponują realizacje zamówień nawet tego samego dnia. Jest to możliwe nie tylko dzięki temu, że arkusze nie są poddawane w drukarni obróbce introligatorskiej, ale również dlatego, że w ich przypadku niepotrzebny jest dodatkowy czas na schnięcie druku.
Przystępna cena
Arkusze plano to ekonomiczny sposób na wydrukowanie materiałów reklamowych. Dzięki temu, że zamawiający płaci jedynie za druk, czas realizacji jest krótki, a nakład pracy w drukarni stosunkowo niewielki, cena arkuszy jest przystępna nawet w przypadku druku ich niewielkiej ilości. Choć, oczywiście, im większy nakład zamówimy, tym cena jednostkowa będzie niższa.
Wszechstronne zastosowanie
Dzięki pewnej dowolności w rozmieszczaniu projektów na arkuszu plano, ich zastosowanie jest dość szerokie. Można bowiem rozplanować umieszczenie na nich np. plakatu i ulotek, dwóch plakatów czy dwóch broszur. Ale drukowanie na nich tradycyjnych materiałów reklamowych to nie jedyne ich zastosowanie. Mogą one posłużyć również na przykład do oklejania produktów i gadżetów firmowych, czy chociażby do oznaczania w ten sposób segregatorów.
Szeroki wybór
Biorąc pod uwagę specyfikę tego rodzaju druku, którego główną cechą jest stosunkowo duża „pojemność”, arkusze plano występują w większych formatach. Najczęściej spotykane są wielkości arkusze plano A1+, A2+, B1 czy B2. O szerokim wyborze można jednak również mówić w kontekście rodzaju papieru czy zadruku arkuszy. Tu do wyboru jest zazwyczaj papier offsetowy, karton czy cieszący się największą popularnością, papier kredowy. Dodatkowo zlecający wybiera między papierem błyszczącym a matowym, a także drukiem dwustronnie lub jednostronnie kolorowym.