Od czerwca do grudnia 2021 roku liczba kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych w Piotrkowie Trybunalskim wzrosła o 30% w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Na każdych 10 tys. mieszkańców przypadło 1,8 takiego zdarzenia. Na tle innych miast w Polsce oznacza to istotny spadek bezpieczeństwa pieszych. W stolicy dawnego województwa piotrkowskiego miejscem najbardziej niebezpiecznym dla pieszych okazała się ul. Wojska Polskiego.
W Woli Krzysztoporskiej będzie bezpieczniej. W kwietniu zakończyły się prace przy budowie przejścia dla pieszych na ul. Południowej, przy skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.
Do groźnego wypadku doszło w środę w godzinach przedpołudniowych na ul. Żeromskiego w Piotrkowie. Na przejściu dla pieszych potrącona została nastoletnia mieszkanka Piotrkowa.
11 stycznia na ul. Hutniczej doszło do wypadku drogowego, w którym śmierć poniosła 91-letnia kobieta. Policja oraz Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta sprawdzali, czy do wypadku mogła przyczynić się infrastruktura drogowa tego miejsca.
Do potrącenia 16-latki doszło w czwartkowe popołudnie na przejściu dla pieszych przy ul. Staropiotrkowskiej w Sulejowie.
W Piotrkowie przybyło kolejne "aktywne" przejście dla pieszych. Tym razem przy skrzyżowaniu Al. Piłsudskiego z ul. Dzielną. Podświetlane zebry funkcjonują w sumie już na sześciu przejściach.
Na ul. Curie-Skłodowskiej w Piotrkowie rozpoczęła się w niedzielę budowa aktywnego przejścia dla pieszych. W ciągu najbliższych dni ruszą prace w pozostałych dwóch lokalizacjach, czyli przy ulicach Łódzkiej oraz Dmowskiego.
30-letni kierowca hondy potrącił 56-letnią kobietę na oznakowanym przejściu dla pieszych, nie udzielił jej pomocy i uciekł z miejsca zdarzenia. Mieszkaniec gminy Bełchatów dostał już zarzuty. Okazało się, że jest poszukiwany do odbycia 3 miesięcy kary więzienia za inne przestępstwo.
Kolejne "aktywne przejście" powstanie w Piotrkowie, tym razem w rejonie skrzyżowania Al. Kopernika z ul. Próchnika.