ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Łódzkie produkty spożywcze na chińskich stołach

Środa, 07 lutego 2018
Rozpoczęła się rekrutacja na nieodpłatne szkolenie przygotowujące łódzkich przedsiębiorców branży spożywczej do nawiązania współpracy handlowej z kupcami z Chin. Odbędzie się ono w piątek 9 lutego 2018. Spośród uczestników szkolenia wybranych zostanie 5 firm – ich przedstawiciele w marcu br. wezmą udział w profesjonalnie przygotowanej i w pełni sfinansowanej misji gospodarczej. Jej areną będzie główny ośrodek handlu w Chinach Zachodnich, miasto Chengdu. Celem zaś – trafienie do serc kilkuset milionów chińskich konsumentów. Przez żołądek rzecz jasna.

Ładuję galerię...

 

Zarówno warsztat, jak i misja gospodarcza są elementem projektu „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” zainicjowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, a finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Z tej niecodziennie intratnej okazji mają szansę skorzystać wyłącznie przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw z łódzkiego, którzy 9 lutego od godziny 8.30 wezmą udział w szkoleniu w Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Łodzi przy ulicy Narutowicza 34. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego warto rejestrować się jak najszybciej. Można to zrobić poprzez stronę www.golodzkie.com

 

Mieć ciastko i zjeść ciastko

– Łódzkie wykorzystuje swoje „5 minut” w najlepszy możliwy sposób. – mówi marszałek województwa Witold Stępień – Wiemy, że połączenie kolejowe z Chinami to dla naszego regionu okazja, jakiej nie ma nikt inny w Polsce. Szansa na rozwój, kontakty i oczywiście na zyski dla naszych rodzimych przedsiębiorców. To dlatego od ponad dwóch lat prowadzimy jako urząd swoje biuro w Chengdu, gdzie powołany pełnomocnik ma za zadanie m.in. wspierać polskich biznesmenów. Dlatego też tak konsekwentnie inwestujemy w szkolenia i misje, które mają przyspieszyć ekspansję małych i średnich firm z łódzkiego w Chinach. Czy warto to robić? Sześć podpisanych umów o współpracę, będących efektem zeszłorocznej podróży handlowej mówi samo za siebie. Teraz będziemy windować i promować kolejną grupę przedsiębiorców. Liczymy na konkretne efekty biznesowe dla nich.

 

Pierwszy kęs

Projekt został zaplanowany w ten sposób, by zmaksymalizować szanse firm z naszego regionu na zaistnienie na chińskiej mapie gospodarczej.  Etap pierwszy, czyli szkolenie, pozwoli im oswoić się z ideą budowania biznesu na tak ogromnym rynku i uzbroi w niezbędną wiedzę dotyczącą ekonomicznej i kulturowej specyfiki rynku chińskiego. Podczas tych kilku godzin wykładów i warsztatów uczestnicy dowiedzą się, jak prowadzić swój biznes w Chinach, gdzie należy szukać odpowiedniego wsparcia instytucjonalnego, czego unikać w relacjach z chińskimi partnerami oraz w jaki sposób organizować kanały dystrybucji. Spotkanie poprowadzi Bartosz Ziółek, dyrektor generalny firmy Amber Global Consulting, jeden z czołowych polskich ekspertów rynku chińskiego, który podzieli się z uczestnikami nie tylko wiedzą, ale też praktycznymi wskazówkami zebranymi podczas ponad 10-letniego doświadczenia zawodowego, w ramach którego pomaga polskim firmom rozwijać skrzydła na rynku chińskim.

 

Wisienka na torcie

Drugim etapem jest udział w misji gospodarczej, czyli szczegółowo i z rozmachem zaprojektowanych wyjazdach biznesowych do Chengdu, stolicy regionu Syczuan, znanej jako ambitne i chłonne „miasto przyszłości”. Podczas misji uczestnicy poznają w praktyce specyfikę kontaktów z chińskimi handlowcami i inwestorami, wezmą udział w zaaranżowanych aktywnościach biznesowych z ponad 50-cioma wyselekcjonowanymi, dużymi kupcami – a przede wszystkim będą mieli szansę zaprezentowania swoich produktów w ramach Międzynarodowych Targów Produktów Spożywczych i Alkoholowych Tang Jiu Hui 2018 oraz w ramach 10-dniowej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się na kilka dni przed Targami i potrwa jeszcze po ich zakończeniu. Tak zaplanowana misja pozwoli łódzkim przedsiębiorcom na zdobycie kompletnego pakietu biznesowej opieki, inspiracji, doradztwa i networkingu. A to z kolei przełoży się na najbardziej pożądaną w biznesie wartość. Skuteczność.

 

Przepis na sukces

Jedwabny Szlak, który połączył Syczuan z województwem łódzkim otworzył nowe możliwości rozwoju dla lokalnego biznesu. Łódź była pierwszym miastem, do którego zaczęły kursować regularne pociągi kontenerowe z i do Chin. W znacznej mierze wykorzystuje się je także dla eksportu polskiej żywności. Zeszłoroczny udział przedstawicieli łódzkiego biznesu i Urzędu Marszałkowskiego w Festiwalu Kultury i Żywności przełożył się na konkretne efekty biznesowej współpracy i znacząco wzmocnił rozpoznawalność województwa w Chinach Zachodnich. Nasze produkty są tam coraz chętniej wybierane, zwłaszcza przez Chińczyków z Chengdu, dla których Łódź funkcjonuje jako pierwsza stacja połączenia z Europą – namacalna brama do Unii Europejskiej, czyli miejsca, z którego według Chińczyków pochodzi najlepsza żywność i alkohole. Ze względu na utrzymujące się stale zanieczyszczenie powietrza we własnych miastach, Stary Kontynent jawi im się jako mekka produktów czystszych, zdrowszych i smaczniejszych. Ten trend promowania racjonalnego odżywania i „pilnowania” jakości żywności ma też swoje przełożenie na coraz bardziej precyzyjne regulacje prawne. W lipcu 2017 r. Chińska Administracja Nadzoru Jakości, Inspekcji i Kwarantanny (AQSIQ) wydała białą księgę w sprawie bezpieczeństwa i jakości produktów importowanych w roku 2016. Oprócz informacji na temat wymaganych standardów jakości oraz głównych przyczyn odrzucania towarów niespełniających kryteriów, w dokumencie przedstawiono statystyki dotyczące rosnącego importu żywności do Chin, powołując się m.in. na Światową Organizację Handlu (WTO), która stwierdziła, że Chiny stały się największym na świecie importem żywności i produktów rolnych od 2011 roku.

 

Skąd taki wynik? Odpowiedź jest prosta: to potencjalnie bardzo duży i bardzo chłonny rynek. Co piąty mieszkaniec Ziemi jest Chińczykiem, Państwo Środka zamieszkuje dziś ponad 300 tysięcy milionerów i aż 300 milionów osób określanych jako klasa średnia.

 

Jak duży kawałek z tego chińskiego tortu konsumpcji przypadnie łódzkim przedsiębiorcom zależy w dużej mierze od nich samych – od tego, czy skorzystają z nadążającej się okazji. Bo dzięki misji właśnie zostali zaproszeni do stołu.


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat