Cały region piotrkowski czeka wielki przełom, ale i komunikacyjna apokalipsa. Od marca między Piotrkowem a Rawą pojawią ekipy modernizujące krajową "ósemkę", a w tym czasie rozpocznie się budowa autostrady A1 od Piotrkowa do Radomska. Ruch wahadłowy, zawężenia jezdni. Wielki korek potrwa dwa lata.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę pierwszego odcinka trasy ekspresowej S8 w województwie łódzkim, z Piotrkowa Tryb. do Rawy Maz. Budowa 61-kilometrowej drogi pochłonie 1,72 mld zł.
Na początku marca powinna rozpocząć się budowa trasy ekspresowej S8, która połączy autostradę A1 (na wysokości Piotrkowa) z Rawą Mazowiecką. 62-kilometrowy odcinek powstanie w śladzie dzisiejszej dwujezdniowej krajowej ósemki. Wyjątkiem będzie jednak zupełnie nowy, 4-kilometrowy fragment, który zostanie zbudowany w okolicach wsi Emilianów (gm. Lubochnia). Obie dwupasmowe jezdnie będą szerokie na 7 metrów plus pas awaryjny na 2,5 metra, w planach jest także budowa miejsc obsługi podróżnych.
Trasą S8 nie dotrzemy z Łodzi na mecze Euro 2012. Do tego czasu nie zdążymy z budową. A wojna polityków o przebieg drogi w województwie łódzkim sprawiła, że straciliśmy szansę na 760 mln zł unijnej dotacji. To najważniejsze ustalenia Najwyższej Izby Kontroli, która wczoraj przedstawiła raport o tej inwestycji.
Protesty i blokady nic nie dały. Droga ekspresowa S8 ominie Łódź. Będzie przebiegać przez Bełchatów i Piotrków Trybunalski. Decyzja jest ostateczna - zapowiada Waldemar Królikowski, zastępca szefa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ruszyły pierwsze przetargi m.in na przystosowanie DK8 na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka (dwujezdniowy odcinek dł. 29.3 km) do parametrów drogi ekspresowej. Cała trasa ma być wybudowana do 2013 roku.