- Zakres prac obejmuje fragment drogi o długości ponad 61 kilometrów, który będzie wykonany w technologii betonu. Dotychczas w łódzkiem powstało jedynie 10 kilometrów drogi o takiej nawierzchni - informuje Maciej Zalewski z GDDKiA Łódź..
Pierwsze prace budowlane ruszą wiosną przyszłego roku. W ramach inwestycji powstaną dwie dwupasowe jezdnie o szerokości 7 metrów oraz 2,5 metrowy pas awaryjny. Plany przewidują także budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP). Na odcinku Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka powstanie 14 węzłów, m.in. węzeł "Łódź" (z drogą krajową nr 91) oraz węzeł "Raków" (z drogą wojewódzką nr 716).
Przetarg prowadzony i rozstrzygnięty był przez Centralę GDDKiA w Warszawie. Odcinek drogi, której dotyczy jest wpisany do programu Euro 2012. W skład zwycięskiego konsorcjum weszło pięć przedsiębiorstw; trzy polskie i dwa włoskie. Liderem jest spółka ASTALDI S.p.A. z Włoch, mająca doświadczenie w budowie dróg o nawierzchni betonowej. W skład konsorcjum wchodzą także: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Spółka z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów "Erbedim" Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo usług technicznych Intercor Sp. z o.o. oraz Technica S.p.A.
Koszt całego przedsięwzięcia to nieco ponad 1,7 miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowano na maj 2012 roku.