Funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali samochód ciężarowy marki Scania, który przewoził dwa betonowe zbiorniki. Pojazd z ładunkiem ważył o ponad 6 ton za dużo.
Ponad 47 ton i blisko 45 ton zamiast przepisowych 40 ważyły dwa zespoły pojazdów, którymi przewożono zbiorniki betonowe i drewno. Ciężarówki zatrzymał do kontroli patrol piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
58 ton i prawie 52 tony zamiast przepisowych 40 ton ważyły dwa zestawy przewożące szamba betonowe z pokrywami i drewno. Ponadto oba zestawy pojazdów były także za długie. Zatrzymali je inspektorzy z piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego ustawili się w środę rano przy rondzie Sulejowskim i rozpoczęli rutynowe kontrole ciężarówek. W pewnym momencie doszło do nietypowej sytuacji, bo kierowca zatrzymanego pojazdu uciekł.
Piotrkowscy funkcjonariusze ITD zatrzymali dwa przeciążone pojazdy ciężarowe przewożące betonowe szamba. Niechlubny rekordzista ważył 57,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton.
Prawie 54,5 tony oraz o 42,8 tony zamiast dopuszczalnych 40 ważyły dwa zestawy samochodów ciężarowych, które zostały skontrolowane przez piotrkowskich funkcjonariuszy Inspekcji Transportu Drogowego. Jeden pojazd przewoził drewno, a drugi kruszywo. Z kolei dwóch innych kierowców wykorzystywało nieswoje karty kierowcy.
Prawie 46 ton oraz 45,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ważyły dwa zestawy z drewnem skontrolowane przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego w Piotrkowie Trybunalskim.
W ciągu ostatniej dekady spożycie cukru w skali roku wzrosło aż o 12 kg - informują pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia. Cukier jest w napojach gazowanych , słodkich przetworach mlecznych, sokach, a nawet w wędlinach. Nadmiar cukru w codziennej diecie, szczególnie napojach z bąbelkami, jest jedną z głównych przyczyn otyłości, a ta prowadzi do wielu groźnych chorób. Wprowadzenie podatku cukrowego ma to zmienić.
O ponad 29 ton przeciążona była ciężarówka zatrzymana przez Inspekcję Transportu Drogowego w Piotrkowie. Tym razem przewożone było tzw. wozidło budowlane. Taki transport powinien być zabezpieczony przez pojazd pilotujący, którego tym razem zabrakło.
Blisko 80 ton, zamiast dozwolonych 32, ważył żuraw skontrolowany przez ITD na wadze przy rondzie Sulejowskim w Piotrkowie. Tego samego dnia zatrzymano także pojazd, który przewoził zbiorniki betonowe. Ten przeciążony był o 3 tony.