Skup się na konwersji, nie na designie
Wielu początkujących strawi wiele godzin na ulepszaniu tego, jak ich e-shop będzie wyglądać – jaki kolor będzie miało menu, gdzie będzie umieszczone, jaki będzie kolor przycisków?
Tylko że design sklepu internetowego nie jest tym najważniejszym elementem, który zmienia odwiedzającego w kupującego. Wybierz podstawowy szablon. Może nie będzie tak ładny, jak sobie to wymarzyłeś. Na początek to wystarczy, ponieważ zazwyczaj spełnia przyjęte sposoby łatwej orientacji i obsługi sklepu.
Ważniejszym jest to, aby przekonać klientów do zakupów w Twoim sklepie internetowym w innych obszarach. Czynniki, według których klienci decydują się na zakup, są różne w różnych sektorach. Na pierwszym miejscu jednak zawsze jest cena, dostępność towaru i cena za wysyłkę.
Ani opakowania nie muszą być idealne, o ile są funkcjonalne
Początkujący podchodzą do pakowania podobnie jak do wyglądu strony. Chcą mieć śliczne pudełka na wymiar, taśmy z nadrukiem z logo… Rozpakowywanie paczki ma być dla nich wydarzeniem roku. Również to jest w początkowej fazie zbyteczne, kosztuje to nie tylko czas i pieniądze, ale również energię. Wystarczyć będą ogólnie dostępne materiały opakowaniowe, takie jak opakowania kartonowe i taśmy klejące bez nadruku.
A jeśli chodzi o efekt wow, to o wiele taniej i szybciej go osiągniesz, jeśli napiszesz klientowi osobistą wiadomość. Wierz, że notatka „Janku, dziękujemy, że kupujesz właśnie u nas. Wybrałeś jedną z najlepszych par rękawiczek, jaką mamy. Niech się dobrze nosi” utkwi w pamięci o wiele dłużej, niż cudowne pudełka z logo.
Szukaj sposobów jak tanio albo za darmo zyskać klientów
Tym najważniejszym zadaniem podczas startu sklepu internetowego jest znalezienie sposobu na przyciągnięcie nowych klientów. Wszystkie instrukcje dostępne w internecie mówią: włącz kampanię PPC, dawaj kontent na social media, pisz bloga, rób SEO… Tylko, że SEO i media społecznościowe są raczej strategią długodystansową. Płacenie za reklamy kosztuje pieniądze, których nie musisz mieć.
Natychmiastowe efekty generuje kampania PPC. Chociaż stworzenie konta na Google Ads potrafi każdy, to ustawienie kampanii funkcjonalnej i dochodowej już nie każdy. Czasami rozwiązaniem może być skorzystanie z usług specjalisty PPC albo agencji marketingowej. W razie braku środków finansowych pomocna może być pożyczka. Dzięki niej zyskasz potrzebny kapitał na start kampanii reklamowej i dotarcie do nowych klientów.
Poza tym maksymalnie korzystaj z tego, co na razie masz – masz pierwszych klientów? Zadzwoń do nich, zapytaj się jakie mają wrażenia z zakupów, które z kupionych produktów im się podobały najbardziej. W ten sposób zyskasz nie tylko informacje zwrotne, ale może nawet klientów, którzy chętnie kupią ponownie a do tego powiedzą o Tobie swoim znajomym.
Werdykt: nie trać czasu na zbyteczne rzeczy
Przy zakładaniu sklepu internetowego łatwiejszym jest skupienie się na błahostkach, takich jak wygląd strony, kolory, opakowania. Ale aby Twój e-shop odniósł sukces musisz mieć ogarnięte to, co jest naprawdę ważne: klientów, marketing, jakość towaru, czas dostawy.
Nie trać czasu i energii na zbyteczne rzeczy. Skup się na tym, co najbardziej pomoże Twojej firmie się rozwijać i prosperować. Nie zapomnij, że odnoszący sukcesy sklep internetowy buduje się stopniowo i wymaga to cierpliwości i ciężkiej pracy, ale z dobrym planem i strategią możesz swoje cele osiągnąć.