artykuł sponsorowany

Pozycjonowanie sklepów - czy to się opłaca?

Środa, 05 października 2022
Już od kilku lat obserwuje się znaczny wzrost sprzedaży w sklepach internetowych. Pandemia jeszcze przyspieszyła ten proces. Obecnie większość użytkowników sieci korzysta z wyszukiwarki Google po to, aby znaleźć interesujące ich treści, ale także towary i usługi. Z tego powodu przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy internetowe, powinni szczególnie zainteresować się usługą jaką jest pozycjonowanie e-commerce. Pozwala ona na zwiększenie widoczności naszej witryny, dzięki czemu trafia na nią więcej użytkowników, a co za tym idzie, zwiększa się na niej sprzedaż. Czy pozycjonowanie sklepów internetowych się opłaca? Podpowiadamy.
Pozycjonowanie sklepów - czy to się opłaca?

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych a widoczność w Google

Pozycjonowanie sklepów internetowych to usługa oferowana przez firmy takie jak agencje seo na przykład firmę Widoczni. Specjaliści podejmują szereg działań on-site i off-site, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego też tak ważny w pozycjonowaniu sklepów jest wybór właściwych słów kluczowych, które będą umieszczone na przykład w opisach produktów czy kategorii. To dzięki nim klienci, wpisując w Google daną frazę, będą mogli znaleźć naszą witrynę w propozycjach wyszukiwania. Warto więc inwestować w pozycjonowanie sklepu, aby mieć możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców.

 

Pozycjonowanie sklepów a małe i lokalne biznesy

Z usługi pozycjonowania e-commerce oferowanej przez agencję seo taką jak na przykład Widoczni, powinni skorzystać również właściciele małych i lokalnych biznesów. Chociaż w przypadku witryn, na których do tej pory nie były prowadzone żadne działania pozycjonujące, takie prace mogą trwać nieco dłużej - od sześciu miesięcy do nawet kilku lat, to regularna inwestycja w seo i pozycjonowanie sklepu daje duże korzyści zwłaszcza tym biznesem, które nie są w stanie przeznaczyć dużych środków finansowych na promocje.

Pozycjonowanie sklepów działa również na lokalne biznesy. Google podsuwa użytkownikom wyniki bazujące na ich geolokalizacji. Dlatego też kiedy wpisują w wyszukiwarkę frazę taką jak na przykład ”dobry fryzjer”, wówczas Google podsunie im wyniki znajdujące się w pobliżu użytkownika. Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli więc również na rynku lokalnym znaleźć się na wysokiej pozycji wyszukiwania.

 

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów określane też jako pozycjonowanie ecommerce to długotrwały proces, który wymaga zaangażowania i cierpliwości, jednak pierwsze efekty związane z przeprowadzaniem poszczególnych prac można zauważyć już nawet po trzech miesiącach. Jednak pełne spektrum działania pozycjonowania ecommerce zazwyczaj widoczne jest dopiero po około 9-12 miesiącach. Warto jednak pamiętać, że dobrze przygotowana strategia jest znacznie tańsza niż reklamy w internecie i dodatkowo może być też bardziej skuteczna.

 


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat