Coś ważnego o śmieciach!

Tydzień Trybunalski Poniedziałek, 04 marca 20131
1 lipca w Bełchatowie rusza nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Mieszkańcy miasta mają ponad miesiąc (do 31 marca) na złożenie w Urzędzie deklaracji z informacją, ile osób zamieszkuje nieruchomość, której są właścicielami. Od tego zależeć będzie bowiem wysokość opłaty naliczonej za odbiór odpadów.
fot. archiwum fot. archiwum "TT"

Umowa na wywóz odpadów komunalnych
Do tej pory każdy właściciel nieruchomości lub zarządca budynku podpisywał indywidualną umowę na wywóz odpadów komunalnych z przedsiębiorstwem wywozowym. W nowym systemie obowiązek ten przejmie miasto, które w drodze przetargu wybierze specjalistyczną firmę odbierającą wszystkie odpady komunalne z terenu Bełchatowa.

Deklaracja i wysokość opłaty za odpady komunalne
Każdy właściciel oraz zarządca nieruchomości zobowiązany jest do wypełnienia i złożenia do 31 marca 2013 r. w Urzędzie Miasta deklaracji, w której m.in. poda liczbę osób faktycznie zamieszkujących daną nieruchomość oraz to, w jaki sposób będzie prowadzona zbiórka odpadów komunalnych. Druki deklaracji wkrótce będzie można pobrać w Urzędzie Miasta przy ul. Kościuszki 1 w Punkcie Informacyjnym i/lub w Zespole ds. Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi oraz ze strony internetowej www.belchatow.pl (z zakładki “Gospodarka - Nowe zasady gospodarowania odpadami”). Wskazówek i porad, jak poprawnie wypełnić deklarację udzielają pracownicy Urzędu pod nr tel. 44-733-52-14, 44-733-52-18 lub mailowo: odpady@belchatow.pl. Można je także znaleźć na www.belchatow.pl.

Ile zapłacimy za odbiór śmieci w Bełchatowie?
W styczniu miejscy radni zdecydowali, że będzie to opłata w wysokości 7 zł miesięcznie od 1 osoby za odpady posegregowane. W przypadku zbiórki nieselektywnej bełchatowianie zapłacą więcej – 12 zł miesięcznie. Co za tym idzie, 4-osobowa rodzina, która segreguje śmieci, miesięcznie za gospodarkę odpadami komunalnymi zapłaci 28 zł. Jeśli zdecyduje, że nie będzie segregować odpadów – miesięcznie zapłaci 48 zł. W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, np. szkół, lokali gastronomicznych, zakładów usługowych czy szpitala, opłata za wywóz i zagospodarowanie odpadów będzie uzależniona od zadeklarowanej pojemności pojemnika, częstotliwości jego opróżniania w ciągu miesiąca i zadeklarowanego sposobu zbierania odpadów komunalnych. Właściciel nieruchomości mieszanej (tj. takiej, której część jest zamieszkała, a część niezamieszkała, gdzie np. prowadzona jest działalność gospodarcza i powstają odpady komunalne) wniesie opłatę, która będzie sumą opłat za część nieruchomości zamieszkałej o niezamieszkałej.

Jak będzie wyglądać selektywna zbiórka?
Miasto przejmie obowiązki zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki do zbiórki odpadów komunalnych. Gospodarstwa 1-rodzinne zostaną wyposażone w zestaw 4 pojemników (zielony pojemnik na odpady zmieszane, brązowy pojemnik na bioodpady, zielony pojemnik z pomarańczową pokrywą na szkło oraz zielony pojemnik z żółtą pokrywą na odpady suche, czyli np. butelki typu PET, papier, tworzywa sztuczne). Mieszkańcy bloków czy kamienic do selektywnej zbiórki odpadów będą mieć do dyspozycji pojemniki w pergolach śmietnikowych oraz na tzw. wysepkach ekologicznych. Nieruchomości niezamieszkałe, gdzie powstają odpady komunalne, zbiórkę selektywną będą realizowały poprzez wyposażenie ich w odpowiednie zestawy pojemników.

***

Do 30 czerwca właściciele nieruchomości powinni rozwiązać dotychczasowe umowy na wywóz odpadów komunalnych.

Deklarację powinni wypełnić i złożyć wszyscy właściciele nieruchomości. Jeśli dana nieruchomość ma kilku właścicieli, wówczas dodatkowo należy pamiętać o wypełnieniu załącznika ZO1.

Jeśli posiadamy więcej niż jedną nieruchomość, gdzie powstają odpady komunalne na terenie Bełchatowa, należy wypełnić osobną deklarację dla każdej z nich.

W imieniu mieszkańców budynków wielorodzinnych (bloków) deklarację składa podmiot uprawniony, którym będzie zazwyczaj zarządca nieruchomości lub zarząd wspólnoty.

Pierwszą deklarację należy wypełnić i złożyć najpóźniej do 31 marca 2013 roku w Urzędzie Miasta Bełchatowa przy ul. Kościuszki 1.

Kolejną deklarację właściciel nieruchomości składa, kiedy zmienią się okoliczności, które mają wpływ na wysokość naszej miesięcznej opłaty, np. gdy zmniejszy lub zwiększy się liczba osób zamieszkałych w danej nieruchomości. Na zgłoszenie tych zmian bełchatowianie mają 14 dni.

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

1


Komentarze (1)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

bla bla bla ~bla bla bla (Gość)04.03.2013 10:33

Tak oto korupcja wraz z socjalizmem wraca do Donaldowskiego Pejsatego kraju.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat