-Nie po to zamawiam przesyłkę wybierając opcje dostawy przez kuriera do domu, żeby później i tak specjalnie jechać na pocztę. Niejednokrotnie miałam taką sytuacje, kiedy to widziałam kuriera, który zostawia jedynie awizo i odjeżdża. Nie rozumiem w czym tutaj jest problem? Skoro i tak już jest pod moim domem to dlaczego nie może dostarczyć mi już przesyłki? - powiedziała mieszkanka Piotrkowa, korzystająca z usług Poczty Polskiej.
Biuro prasowe Poczty Polskiej skomentowało sprawę następująco:
-przesyłki nierejestrowane, których kształt i gabaryt nie pozwalają na pozostawienie w oddawczej skrzynce pocztowej, mogą zostać zaawizowane bez próby doręczenia. Co do zasady pracownicy Poczty Polskiej są zobowiązani do doręczania przesyłek zgodnie z zapisami Ustawy Prawo Pocztowe.
Jeżeli listonosz nie zastanie adresata lub upoważnionej do odbioru osoby pozostawia zawiadomienia o możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej. Istnieją jednak usługi, gdzie pozostawienie awizacji jest równoznaczne z wykonaniem usługi. Wyjątki dotyczą następujących usług: doręczenie przesyłki zwykłej, która nie mieści się w skrzynce klienta na przesyłki albo doręczenie przekazu pieniężnego na kwotę min. 5200 zł w obszarze zamiejscowym.
W przypadku, gdy klient uważa, że niedoręczenie jest bezzasadne może złożyć reklamację lub skargę na naszej stronie internetowej lub w dowolnej placówce Poczty Polskiej.
Sara Fiszer, Daria Trojanowska