Artykuł sponsorowany
Teleporada to zdalna konsultacja medyczna z lekarzem ogólnym lub specjalistą. W zależności od rodzaju usług placówki teleporada może mieć trzy formy: rozmowy telefonicznej, konsultacji z wykorzystaniem kamery internetowej lub chatu. Rozwiązanie jest niezwykle użyteczne, gdy pacjent podejrzewa u siebie chorobę zakaźną lub nie czuje się na siłach, aby odwiedzić przychodnię.
Teleporada to także wygodny sposób, aby uzyskać receptę lub zwolnienie lekarskie w pracy, w sytuacji, gdy dolegliwości zaskoczyły nas w nagły sposób. Teleporada jest zdecydowanie bardziej powierzchownym badaniem i nie zastępuje klasycznej konsultacji medycznej na miejscu. Może być jednak wykorzystywana wstępnej diagnostyce mniej niepokojących dolegliwości oraz bieżącej profilaktyce zdrowia.
Aby teleporada przyniosła oczekiwaną pomoc, kluczowa jest efektywna komunikacja z lekarzem. Jak należy to rozumieć? Udzielający konsultacji lekarz z pewnością będzie chciał przeprowadzić z Tobą wywiad, dotyczący historii choroby lub rodzaju i czasu występowania niepokojących Cię objawów. Na tej podstawie postawi wstępną diagnozę i zadecyduje o dalszych etapach leczenia lub poszerzeniu diagnostyki o dalsze badania lub konsultację z innym specjalistą. Być może zaleci także umówienie wizyty w placówce na miejscu.
Podstawowym narzędziem diagnostycznym w trakcie teleporady jest wywiad lekarski. Należy przygotować się na pytania dotyczące objawów i czasu ich występowania oraz udzielić możliwie jak najdokładniejszej odpowiedzi. Jeśli konsultacja medyczna dotyczy przewlekłego schorzenia, warto przygotować poprzednią dokumentację zdrowotną i udostępnić ją lekarzowi w formie skanu lub przedstawić wyniki w trakcie rozmowy telefonicznej. Jeżeli konsultacja dotyczy oparzeń, opuchlizny, wysypki lub innych schorzeń, które mają widoczne objawy, pomocna może się okazać kamera internetowa.
Aby konsultacja z lekarzem przebiegała bezproblemowo, niezbędne jest stabilne łącze i dobry sygnał telefoniczny. Pozwoli to specjaliście wypytać Cię o wszystkie anomalie oraz zminimalizuje ryzyko pomyłki w diagnozie na skutek zerwania połączenia czy nieczytelnego obrazu.
Platforma EnelSklep.pl zapewnia dostęp do konsultacji medycznych z wielu dziedzin medycyny. Specjaliści zostali podzieleni na dwie grupy: teleporady dla dzieci i teleporady dla dorosłych, wśród których znajdziesz interesującego Cię lekarza. To m.in. internista, alergolog, dermatolog, diabetolog, gastrolog, a nawet ginekolog. Pacjenci mogą także skorzystać z wiedzy ortopedy, pulmonologa, neurochirurga, nefrologa lub specjalisty chorób zakaźny.
Każdy z dostępnych specjalistów na podstawie wywiadu z pacjentem może postawić wstępną diagnozę lub skierować do dalszej diagnostyki. Dodatkowo lekarze udzielający teleporady uprawnieni są do wystawiania e-recept i e-zwolnień. Dzięki temu pacjent dostaje podstawową pomoc medyczną bez konieczności wychodzenia z domu lub wizyty w zakładzie pracy.
Konsultacja z lekarzem w ramach teleporady może odbywać się drogą online lub w drodze wywiadu telefonicznego. Aby umówić się na rozmowę ze specjalistą, możesz skorzystać z serwisu https://enelsklep.pl/teleporady/. Wybierz teleporadę dla dzieci lub dla dorosłych i kliknij interesującego Cię specjalistę. W ten sposób otrzymasz listę dostępnych wyników, które możesz wygodnie sortować po rodzaju usługi, specjalizacji lekarza lub dacie i godzinie. Pozwoli Ci to na wybór najdogodniejszego terminu. Dodatkowo zyskujesz informację na temat dostępnych specjalistów wraz z dostępem do opinii na ich temat.