TERAZ10°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Kontrolowali piotrkowskie jadłodajnie. Będą kary

A.Stańczyk
A.Stańczyk czw., 11 lutego 2016 12:03
Kebab miał być wołowy, a w rzeczywistości był wołowo-indyczy. Poza tym brakowało informacji o składnikach powodujących alergie. Takie przewinienia wytknęła piotrkowskim restauratorom Inspekcja Handlowa.
Zdjęcie
Autor: fot. tks.ae

W 2015 roku Inspekcja Handlowa, Delegatura Piotrków Trybunalski przeprowadziła ogółem 9 kontroli w placówkach gastronomicznych, w tym w trzech placówkach znajdujących się na terenie Piotrkowa Trybunalskiego (jedna placówka oferująca obiady domowe i dwie, gdzie sprzedawane są kebaby). We wszystkich trzech stwierdzono nieprawidłowości.

 

W placówce oferującej obiady domowe stwierdzono, że trzy partie wyrobów kulinarnych (pierogi z serem, surówka z marchwi i belweder drobiowy z papryką i pieczarką) nie odpowiadały jakości handlowej, z uwagi na niepodanie składników powodujących alergie (gluten, jaja, gorczyca). - Na przedsiębiorcę nałożono karę administracyjną w wysokości 500 zł, wynikającą z art. 40a ust. 1 pkt 3 ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych. Ponadto przedsiębiorca otrzymał mandat w wysokości 200 zł, w związku z używaniem wagi ze zniszczonym dowodem kontroli metrologicznej – informuje nas dyrektor Delegatury IH w Piotrkowie Urszula Zarzycka.

 

W placówce oferującej potrawy typu fast food stwierdzono wprowadzanie konsumentów w błąd, co do rodzaju użytego mięsa w wyrobie kulinarnym „Kebab w dużej bułce”. Oferowano mięso wołowe, a w rzeczywistości użyto produktu: „Kebab wołowo-indyczy”. Potwierdziły to badania laboratoryjne. Ponadto w kontrolowanych dwóch partiach wyrobów kulinarnych (kebab w dużej bułce i cheeseburger) nie podano pełnego wykazu składników, w tym składników powodujących alergie (błonnik sojowy, mąka sojowa, seler, ser).

 

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w stosunku do przedsiębiorcy będzie prowadzone postępowanie dotyczące nałożenia kary pieniężnej.

 

W kolejnej placówce oferującej potrawy typu fast food również stwierdzono wprowadzanie konsumentów w błąd, co do rodzaju użytego mięsa w wyrobie „Kebap na talerzu”. W potrawie oferowano mięso wołowe, a w rzeczywistości użyto produktu „Kebap drobiowo-wołowy”. W przeprowadzonym badaniu laboratoryjnym stwierdzono oprócz mięsa wołowego również mięso drobiowe. Ponadto w dwóch partiach wyrobów kulinarnych (kebap na talerzu i döner box) nie podano pełnego wykazu składników, w tym składników powodujących alergie (białko sojowe, mąka pszenna). Tak jak w poprzednim przypadku w stosunku do przedsiębiorcy będzie prowadzone postępowanie dot. nałożenia kary pieniężnej.

 

(as/jk)

Komentarze 56

reklama

Dla Ciebie

10°C

Pogoda

Kontakt

Radio