TERAZ1°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Jak podróżuje się Rakowską po remoncie?

Ł.Michalczyk
Łukasz Michalczyk wt., 10 listopada 2020 12:46
O remoncie ul. Rakowskiej, oraz związanymi z nim korkami, głośno było kilka tygodni temu. Wówczas kierowcy denerwowali się na wydłużony czas przejazdu, a urzędnicy zalecali objazdy. Obecnie przebudowa ta zmierza ku końcowi. Czy w związku z tym sytuacja w tej okolicy poprawiła się znacząco? Specjaliści sprawdzili to.
Zdjęcie
Autor: Na Rakowskiej w czasie remontu korki były ogromne / fot.: K. Żołądek

Prace prowadzone przy ul. Rakowskiej wzięli pod lupę eksperci z firmy Yanosik oraz belgijskiego BeMobile. Na podstawie próbek GPS oraz analizy przeprowadzonej dzięki platformie Flow Check sprawdzili oni, jak kształtuje się ruch na dojeździe do miasta od strony Woli Moszczenickiej. - Miesięcznie przetwarzamy ponad 50 mld próbek GPS. Dzięki temu możemy analizować ruch pod wieloma względami. Jesteśmy w stanie sprawdzić np. która droga dojazdowa pozwoli kierowcom najszybciej dotrzeć do centrum - wyjaśnia Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.


Właśnie tego typu badanie specjaliści z Yanosika i Be-Mobile przygotowali w związku z remontem ul. Rakowskiej. Chcieli sprawdzić, czy decydując się na wjazd do Piotrkowa lepiej udać się tą drogą, czy też może wybrać przejazd alternatywny.

 

 

- Aby wytyczyć najszybszą drogę prowadzącą z kierunku północnego do centrum Piotrkowa, musieliśmy wyznaczyć dwa punkty - początkowy i końcowy. Za ten pierwszy uznaliśmy Wolę Moszczenicką, za drugi natomiast - Zamek Królewski mieszczący się przy pl. Zamkowym - mówi Jacek Saczuk z Be-Mobile.


Na potrzeby badania, oba te miejsca zostały połączone trzema odmiennymi wariantami przejazdu. Dzięki temu możliwe było zweryfikowanie, który z nich będzie najszybszy. - Każda z zaproponowanych przez nas dróg zaczynała się na ul. Piotrkowskiej, a ich rozwidlenie następowało na wysokości węzła Moszczenica. Wówczas jedna z nich prowadziła przez ul. Rakowską, a następnie drogą DK 91. Druga jeszcze przed węzłem skręcała w kierunku Rakowa, a następnie wiodła przez ul. Wolborską aż do Zamku Królewskiego. Trzecia natomiast przechodziła przez Raków Duży, ul. Michałowską i ul. Spacerową - opowiada Wesołowski.


Aby wyniki analizy były miarodajne, przeprowadzono je w dn. 2-6 listopada w godzinach 6:00-10:00. - Do naszego badania wykorzystaliśmy próbki GPS z dni roboczych oraz tzw. godzin szczytu porannego. Wszystko po to, aby sprawdzić jak kształtuje się płynność przejazdu w czasie największego natężenia ruchu - komentuje Saczuk.


Wyniki tak przygotowanego badania prezentują się następująco:

 

 

- Jak zauważyć można na przygotowanym przez nas wykresie, omijanie remontowanej ul. Rakowskiej nie ma już sensu. To właśnie bowiem nią kierowcy dostaną się najszybciej do centrum Piotrkowa - niezależnie od godziny wyjazdu z Woli Moszczenickiej - zauważa Jakub Wesołowski z firmy Yanosik.

Wyniki tej analizy są interesujące jednak nie tylko dla kierowców. To także zbiór wartościowych danych dla władz miast i operatorów dróg. Dzięki nim możliwe jest bowiem monitorowanie ruchu oraz w razie potrzeby - usprawnianie go. - Usprawnianie ruchu to natomiast pierwszy krok tworzenia tzw. Smart City, czyli miast wykorzystujących nowoczesne technologie do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej - podsumowuje Jacek Saczuk z firmy Be-Mobile.

 

źródło: Neptis S.A. 

 

Podsumowanie

    Komentarze 22

    reklama

    Dla Ciebie

    1°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio