TERAZ4°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Gigantyczne kolejki w placówkach Poczty Polskiej w Piotrkowie

K.Chojnacka
Karina Chojnacka wt., 4 marca 2025 12:23
Redukcja etatów dotknęła również placówki poczty Polskiej w Piotrkowie i regionie Od połowy sierpnia 2024 roku trwa plan transformacji Poczty Polskiej. Nowy prezes spółki Sebastian Mikosz uzasadnił tę decyzję poważnymi problemami finansowymi i zapowiedział zwolnienie nawet ponad 9 tys. pracowników, a więc ok. 15 proc. Dotychczas wielu pracowników Poczty otrzymało propozycję skorzystania z programu dobrowolnych odejść. Początkowo program miał obejmować ok. 700 pracowników.

Niestety redukcja zatrudnienia w tej instytucji wiąże się ze zmniejszeniem liczby personelu w placówkach, co przekłada się niestety na dłuższy czas obsługi interesantów.

 

W głównym oddziale Poczty Polskiej przy ulicy Słowackiego czas oczekiwania w kolejce  3 lutego wynosił około godziny, tak przekazali nam mieszkańcy. Dziś czyli 4 lutego, aby załatwić sprawę na poczcie trzeba poczekać krócej, bo około 30 minut.

 

Fala zwolnień i odejść jest już faktem. Ile osób straci pracę w Piotrkowie i regionie? Czy w powiecie piotrkowskim znajdzie się praca dla tych ludzi? 

 

Faktycznie jest taka sytuacja, że na chwile obecną mamy zawiadomienie o przeprowadzeniu Dobrowolnych odejść i grupowych zwolnień. Poczta Polska nie ma takiego obowiązku żeby wysyłać konkretnie do każdego powiatu ile osób z danego powiatu straci pracę, bo oni zawiadamiają wszystkie urzędy Pracy w Polsce na terenie całego kraju. U nas rejestrują się na chwilę obecną pierwsze osoby zwolnione. Opiekujemy się tymi osobami i staramy się im znaleźć pracę- poinformował Arkadiusz Niecka dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Piotrkowie.

 

Jak zapowiedział Sebastian  Mikosz, transformacja Poczty Polskiej będzie przeprowadzana w kilku etapach. Pierwszy z nich, pod nazwą Poczta 1.0, zakłada wprowadzenie najpilniejszych zmian; zostaną one wprowadzone jeszcze w tym roku i obejmą m.in. obszar IT, poprawę jakości usług pocztowych, a także optymalizację zatrudnienia.

 

Prezes wskazał, że plan transformacji zakłada stworzenie Centrum Usług Wspólnych IT i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, umożliwiających optymalizację i automatyzację procesów oraz sprawne i efektywne zarzadzanie organizacją.

 

Zgodnie z planem transformacji placówki Poczty Polskiej zostaną dostosowane do potrzeb klientów w zależności od tego, gdzie są zlokalizowane. Inną rolę będzie pełnić placówka pocztowa w małej gminie, inną w dużym mieście.

W miejscach odległych od miast poczta stanie się Centrum Obsługi Obywatela. Będzie tam można odebrać tradycyjną przesyłkę, odebrać emeryturę, ale też np. paszport lub inne dokumenty oraz kupić książki i zeszyty do szkoły. Największe placówki w miastach, poza funkcją pocztową, będą pełnić rolę placówki społeczno-kulturalnej, ale i komercyjnej galerii. 

 

 

Podsumowanie

    Komentarze 76

    reklama

    Dla Ciebie

    4°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio