Inicjatorzy Omenaa Mensah i Rafał Brzoska wraz z Corporate Connections Polska i przedstawicielami biznesu zebrali 45 917 000 zł, co czyni wydarzenie numerem jeden w Europie. Podwojona kwota uzyskana z licytacji, czyli 22 miliony złotych od Rafała Brzoski, to prawdopodobnie największa jednorazowa, prywatna donacja na cel charytatywny w historii nowożytnej Polski.
Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, został wybrany na stanowisko prezesa Polskiego Towarzystwa Elektrociepłowni Zawodowych (PTEZ). Zmian w kierownictwie organizacji dokonało Krajowe Zgromadzenie Członków PTEZ, którego obrady odbyły się w trakcie V Kongresu Kogeneracji w Kazimierzu Dolnym.
Polakom brakuje informacji na temat wymogów przyjętej przez Parlament Europejski tzw. dyrektywy budynkowej, która zobowiąże właścicieli domów i zarządców budynków m.in. do ich termomodernizacji. Nie wiedzą również, jakie rozwiązania finansowe są dostępne na rynku w tym zakresie i czy taka inwestycja im się opłaci - wynika z badania zleconego przez ING Bank Śląski.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Bank Polska dla projektu Finansiaki wynika, że podczas tegorocznych wakacji 27% badanych rodzin wybierze wypoczynek w Polsce, a 14% wyjedzie za granicę. 31% rodziców nie ma jeszcze planów. Natomiast 28% rodzin nie wyjedzie na wakacje.
Środowisko pacjenckie coraz częściej zwraca uwagę na pogarszającą się dostępność aptek, którą szczególnie odczuwają osoby starsze oraz mieszkańcy mniejszych miejscowości. Według najnowszego ogólnopolskiego badania Koalicji „Na pomoc niesamodzielnym” oraz Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej 90 proc. respondentów w wieku 56+ oczekiwałoby apteki dyżurującej w najbliższej okolicy. Z kolei 80 proc. wszystkich badanych przy wyborze apteki kieruje się kryterium odległości. Raport „Apteka dla Pacjenta” przybliża potrzeby i oczekiwania pacjentów wobec placówek aptecznych. Koalicja chciałaby, aby wyniki badania zwróciły uwagę resortu zdrowia na aktualny obraz rynku aptecznego pod kątem rzeczywistych potrzeb pacjenta.
W Europie sektor motoryzacyjny zapewnia bezpośrednie i pośrednie zatrudnienie dla prawie 14 mln osób - wynika z danych Eurostatu. W Polsce w fabrykach w 2023 roku pracowało 202 tys. osób, więcej niż rok wcześniej, jak wskazuje raport AutomotiveSuppliers.pl. Sytuacja w sektorze jest dynamiczna. Niemcy mierzą się z ochłodzeniem w gospodarce, a Chiny wywierają coraz większą presję na automotive nadwyżkami przemysłowymi i technologicznymi. Eksperci Personnel Service, którzy biorą udział w konferencji AutoEvent o przyszłości motoryzacji w Europie, wykazują, że sektor automotive jest aktualnie na rozdrożu. To może wykorzystać Polska, jeśli postawi na produkcję własnej marki samochodowej.
Teva pragnie zainteresować konkursem, jaki od kilku lat odbywa się już w wielu krajach. To Humanizing Health - program skierowany do organizacji działających pro bono na rzecz chorych oraz skupiony na idei przywrócenia medycynie ludzkiego wymiaru. Właśnie teraz rozpoczęła się jego polska edycja pod nazwą „Leczmy z troską!”. Organizator konkursu - Teva Pharmaceuticals Polska - nagrodzi najlepsze projekty zgłoszone przez stowarzyszenia i fundacje propacjenckie.
„Przed Sądem Okręgowym w Warszawie XXV Wydziałem Cywilnym wszczęte zostało postępowanie grupowe, w trybie ustawy z dnia 17 grudnia 2009 roku o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym (Dz.U. z 2010 Nr 7, poz. 44) z powództwa Barbary Husiew przeciwko pozwanemu Skarbowi Państwa – reprezentowanemu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i Wojewodę Mazowieckiego w Warszawie i pozwanemu Urzędowi Komisji Nadzoru Finansowego w Warszawie, w sprawie o sygnaturze akt XXV C 2239/20.
Marki Vizir i Fairy we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom ogłaszają kontynuację programu „Ubrania od Serca”. Dzięki niemu, każdy kupujący wybrane produkty pomagające utrzymać porządek w domu, przyczynia się do ufundowania nowych ubrań dla dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” (www.nafalinauki.pl) przy współpracy ekspertów i naukowców.