Na to pytanie dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie radnemu Tomaszowi Sokalskiemu odpowiedzieć precyzyjnie nie potrafił. Pewne jest jednak, że pieniędzy na tegoroczną akcję już brakuje, dlatego Krzysztof Byczyński wystąpił do Rady Miasta o dodatkowe pół miliona złotych.
Decyzją radnych, w ramach zmian w budżecie, zwiększono wydatki na “Akcję Zima”: na drogi gminne o 139 tys. 200 zł, na drogi publiczne powiatowe 346 tys. 400 zł. Pieniądze te muszą nam starczyć jednak do końca roku, czyli również na część kolejnej zimy (październik – grudzień 2013).
- 3-letni kontrakt na “AZ” wygasa 30 kwietnia tego roku. Proszę pamiętać jednak o tegorocznej zimie – październik, listopad, grudzień. Będę rozpisywał ponownie przetarg, być może również na okres 3 lat, dlatego muszę mieć pieniądze na rozpisanie procedury przetargowej, stąd te kwoty w zmianach w budżecie z podziałem na drogi gminne i powiatowe. Obecny stan dróg i aura pokazują, że przy takim standardzie dróg, jaki ma być utrzymywany, może się okazać, że nawet ten kontrakt, który teraz obowiązuje, może nie wystarczyć, ponieważ rozliczając się z pierwszą dekadą marca, okazało się, że zostało nam ok. 50 tys. zł – mówił kilka dni temu Krzysztof Byczyński, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie.
- Łączna kwota na “Akcję Zima” do końca tego roku to 485 tys. 600 zł. Oby starczyło, bo przecież zima nadal nie odpuszcza - mówiła podczas jednej z komisji problemowych Rady Miasta skarbnik Wiesława Łuczak. Dodajmy tylko, że na zimowe utrzymanie dróg miasto wydało już 1,2 mln.
Przypomnijmy, że przez ostatnie trzy sezony zimową akcję obsługiwało piotrkowskie przedsiębiorstwo PEUK.
(Strefa FM)