Prawie pół miliona na opiekę nad zwierzętami

Tydzień Trybunalski Piątek, 30 marca 201257
Od 1 kwietnia obowiązywać będzie “Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Piotrkowa Trybunalskiego w 2012 roku”. Co to oznacza? Że czipowanie psa to już nie obowiązek, a prawo.
fot. Magda Wagafot. Magda Waga

O przyjęciu “Programu...” zadecydowali radni podczas ostatniej sesji Rady Miasta. Na opiekę nad zwierzakami przeznaczymy z miejskiej kasy 455 tys. zł. Główne założenia “Programu...” to: elektroniczne znakowanie (czipowanie) psów; ograniczanie populacji bezdomnych zwierząt poprzez sterylizację i kastrację psów i kotów adoptowanych ze schroniska; zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom z terenu Piotrkowa Trybunalskiego w schronisku; udzielenie pomocy kotom wolno żyjącym, poprzez ich sterylizację i kastrację i ich dokarmianie; poszukiwanie nowych właścicieli dla bezdomnych zwierząt; wyłapywanie (odławianie) bezdomnych zwierząt; zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej w przypadkach zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt; edukacja mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego w zakresie opieki nad zwierzętami; usypianie ślepych miotów; wskazanie gospodarstwa rolnego w celu zapewnienia miejsca dla bezdomnych zwierząt gospodarskich.

***

Środki finansowe na realizację zadań wynikających z “Programu...” - 455 tys. zł, w tym:
- 410 tys. zł - partycypacja w kosztach utrzymania schroniska i wyłapywanie bezdomnych zwierząt (w tym pomoc kotom wolno żyjącym);
- 40 tys. zł - znakowanie psów za pomocą elektronicznych mikroprocesorów tzw. czipów;
- 5 tys. zł - realizacja pozostałych zadań wynikających z “Programu...”.

***

Elektroniczne znakowanie (czipowanie) wykonywane będzie w schronisku i zakładach leczniczych dla zwierząt przez lekarzy weterynarii w ramach programu “Podaj łapę”. Z czipowaniem, jak pamiętamy, Piotrków miał problem. Kilka miesięcy temu bowiem (na wniosek jednego z mieszkańców miasta) uchwałę regulującą znakowanie psów w Piotrkowie pod lupę wziął wojewoda łódzki. Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał, że Piotrków naruszył prawo, nakładając w mieście obowiązek trwałego znakowania psów. - Czy w tym stanie rzeczy ten program nie będzie ułomną uchwałą? - pytał radny Jan Dziemdziora podczas posiedzenia Komisji Polityki Gospodarczej i Spraw Mieszkaniowych. - Nie będzie to niczym ułomnym, ponieważ czipowanie nie będzie nakazem - odpowiedział Dariusz Cłapa z Biura Inżyniera Miasta. - Jest wiele osób, które chcą oznakować swojego pieska, dlatego że jeśli pies zginie, to będzie łatwiej go znaleźć. Nie jest to nakaz, ale jak ktoś chce, to proszę bardzo - mówił również Adam Krzewnik, wiceprezydent miasta.

AS


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (57)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pietrek Pietrekranga31.03.2012 14:28

"Ziutek" napisał(a):
programu zapobiegania zwierzętom bezdomnym

ja wiem jaki bedzie najlepszy program TRANSPORT DO CHIN jeszcze na tym miasto zarobi

00


Ziutek ~Ziutek (Gość)31.03.2012 13:03

"Tracy-" napisał(a):
A czego dotyczyć niby ma ta dyskusja, jak nie srania przez wasze psy? I sprzątania przez was? Przecież gdyby nie srały albo gdybyście te ich (właściwie - wasze) goovna zabierali ze sobą, to nie byłoby tematu i dyskusji.


Dyskusja ta ma dotyczyć programu zapobiegania zwierzętom bezdomnym - zgodnie z powyższym artykułem. Odpowiadając na twoje pytanie śmiem poinformować, że Ja po swoim psie sprzątam.

Cytuję:
Gdybyście tak te psy faktycznie kochali, to sami powinniście je wychwytywać.


Do wyłapywania bezdomnych zwierząt z terenu Piotrkowa Trybunalskiego zobowiązane jest schronisko dla zwierząt w Piotrkowie Trybunalskim.

00


Tracy ~Tracy (Gość)31.03.2012 12:01

"Ziutek" napisał(a):
Kiedy brakuje argumentów, pojawia się argument zaśmiecania miasta psimi odchodami.


Kolego, pytanie było do ciebie, czy sprzątasz kupska po swoim psie? I czy sprzątają twoje koleżanki z towarzystwa zwierząt. I jak zwykle, odwracasz kota ogonem. Odpisz Patryk, czy zbierasz po swoim. Napisz: zbieram.
Otóż, nie zbieracie. Bo jak tu mieszkam 35 lat, to jeszcze nie widziałam nikogo. Wielka dama albo wielki pan odchodzą z czworonogiem, a goovno leży.
A czego dotyczyć niby ma ta dyskusja, jak nie srania przez wasze psy? I sprzątania przez was? Przecież gdyby nie srały albo gdybyście te ich (właściwie - wasze) goovna zabierali ze sobą, to nie byłoby tematu i dyskusji.

"Ziutek" napisał(a):
Kiedy brakuje argumentów, pojawia się argument zaśmiecania miasta psimi odchodami.


Kolego, ale jakich argumentów? Po prostu, zachowujcie się jak ludzie i sprzątajcie po waszych psach.

"Ziutek" napisał(a):
Dodam tylko, że psy bezdomne również się załatwiają.


A to jakieś odkrycie?? I właśnie dlatego bezdomne psy powinny być wyłapywane przez stosowne służby i poddawane dalej procedurze przewidzianej przepisami. Gdybyście tak te psy faktycznie kochali, to sami powinniście je wychwytywać.
Obrzydzenie bierze na wasze zachowanie z epoki kamienia łupanego. Ludzi z psami zanieczyszczającymi przestrzeń publiczną powinno się wykwaterowywać z miasta i zostawiać na rogatkach - niech sobie dalej robią co chcą. W lesie sobie mogą zamieszkać z czworonogimi ulubieńcami. Pełna symbioza z przyrodą. A miasto dla ludzi. Dla zwierząt ZOO.

00


Pietrek Pietrekranga31.03.2012 11:45

"Ziutek" napisał(a):
Jest to udowodnione przez specjalistów ...

Ale mnie specjalisci nie obchodza. Nie zrozumiales pytania ??

"Ziutek" napisał(a):
pies czuje jak dwuletnie dziecko?

"Pietrek" napisał(a):
A z kad to wiesz rozmawialas z psem.

?????

00


Ziutek ~Ziutek (Gość)31.03.2012 10:28

"Pietrek" napisał(a):
A z kad to wiesz rozmawialas z psem.


Jest to udowodnione przez specjalistów ...

Cytuję:
I właśnie dokładnie tyle powinni wam dawać za każde niesprzątnięte gówno. Bo nie sprząta NIKT! Nikt - ani jeden. Stawiam wszystko, że ty też nie. Skoro tylu tutaj właścicieli psów krzyczy przy każdej okazji, to pytam, gdzie są ci, którzy zachowują się jak ludzie i zabierają ze sobą walnięty przez ich psiura ekskrement? Nie sprzątacie, ale gdyby posypały się wyroki jak w Singapurze, to prędko kultury nauczylibyście się. Odrażające.


Po raz kolejny sprawy związane z ochroną zwierząt schodzą na sprawy psich odchodów. Kwestia ta była przeze mnie wielokrotnie komentowana i nie będę robić tego ponownie. Proszę jednak o nieuogólnianie ludzi. Kiedy brakuje argumentów, pojawia się argument zaśmiecania miasta psimi odchodami. Dodam tylko, że psy bezdomne również się załatwiają.

00


aza ~aza (Gość)31.03.2012 07:20

dajcie te pieniądze biednym na święta,tyle bezrobotnych ludzi i głodnych dzieci jest w Piotrkowie.Kotki,pieski są ważniejsze od ludzi.

00


Pietrek Pietrekranga31.03.2012 02:53

"Ziutek" napisał(a):
czy wiesz o tym, że pies czuje jak dwuletnie dziecko?

A z kad to wiesz rozmawialas z psem.

"lucky" napisał(a):
zabierają ze sobą walnięty przez ich psiura ekskrement?

zamiast karac powinni wlascicielowi kanapke z klocem zrobic i kazac zjesc to by dzialalo lepiej niz kara w zl.

00


KTOŚ ~KTOŚ (Gość)31.03.2012 02:19

"lucky" napisał(a):

Masz Rację! Wszystkie trawniki i chodniki zafajdane psim łajnem i jak się ciepło zrobi i koszenie traw robią to smród jak z chlewni! Dzieci na trawie się nie pobawią nawet latem bo się zaraz w psim łajnie upaprzą! Po 300zł na dzień dobry każdemu kto nie sprzątnie a kolejne po 500 i wtedy się nauczą!

00


lucky ~lucky (Gość)30.03.2012 22:41

"Ziutek" napisał(a):
Pietrek - czy wiesz o tym, że pies czuje jak dwuletnie dziecko? Kara za zabicie i znęcanie się nad zwierzęciem wynosi do dwóch lat pozbawienia wolności, a w przypadku działania ze szczególnym okrucieństwem kara ta wzrasta do lat trzech. Tymczasem, za czym wskazany przez Ciebie grozi kara do pięciu lat pozbawienia wolności (tak, więc więcej).


I właśnie dokładnie tyle powinni wam dawać za każde niesprzątnięte gówno. Bo nie sprząta NIKT! Nikt - ani jeden. Stawiam wszystko, że ty też nie. Skoro tylu tutaj właścicieli psów krzyczy przy każdej okazji, to pytam, gdzie są ci, którzy zachowują się jak ludzie i zabierają ze sobą walnięty przez ich psiura ekskrement? Nie sprzątacie, ale gdyby posypały się wyroki jak w Singapurze, to prędko kultury nauczylibyście się. Odrażające.

00


Ziutek ~Ziutek (Gość)30.03.2012 21:09

"Pietrek" napisał(a):
zamiast wydawac na to kase wylapac bezdomne psy koty. Kotow pare zostawic reszte do schroniska. Psy koty pozastajace w schronisku dluzej niz 3 miesiace albo dawac do zagranicznej adopcjii albo dajmy chińczykom oni beda wiedzieli co zrobic. Na ochrone zdrowia nie ma do lekarza niektorzy czekaja pare lat a utrzymuje sie zwierzeta to jest chore. Zaraz najada na mnie obroncy zwierzat ale taka jest prawda zabijesz zwierze to dostaniesz prawie tyle co za nieumsylne zabicie czlowieka. Czy to jest sprawiedliwe? Oddajcie chinczykom zwierzeta ktore juz nie uda sie umiescic w zadnej rodzinie. ALbo robicie cyrki z tym psem ciuchcia ile kosztowala cala opieka leki operacja na to znalazly sie pieniadze a na leczenie ludzi to juz nie ma. Zakaz handlu psami tez jest to przepis ktorym mozna sobie 4 litery podetrzec teraz sprzedaje sie smycz warta 300 zl a pies jest gratisowo. Ludzie otrzasnijcie sie naprawde. A i jeszcze jedno kto zbiera gowienka po tych bezpanskich psach i kotach?? Moze ktos by sie za to wziął. Na szczescie w tym roku zima nie byla dluga i chodniki nie wygladaly jak pole minowe. Tak kochacie zwierzeta a gowna to juz nie laska sprzatnac.


Pietrek - czy wiesz o tym, że pies czuje jak dwuletnie dziecko? Kara za zabicie i znęcanie się nad zwierzęciem wynosi do dwóch lat pozbawienia wolności, a w przypadku działania ze szczególnym okrucieństwem kara ta wzrasta do lat trzech. Tymczasem, za czym wskazany przez Ciebie grozi kara do pięciu lat pozbawienia wolności (tak, więc więcej). Ponadto należy pamiętać, że sprawca znęcania się nad zwierzęciem w zdecydowanej większości przypadków jest świadom swych czynów i wielokrotnie działa w konkretnym celu. Osoba skazana za nieumyślne spowodowanie śmierci, jak sama nazwa wskazuje działała nieumyślnie. I tutaj tkwi różnica. Należy również pamiętać, że to ludzie doprowadzają do rozmnażania się ich zwierząt i to ludzie porzucają i krzywdzą zwierzęta.
Jeśli chodzi o sprawę zakazu handlu psami to nie zgodzę się, że jest to przepis "którym można sobie 4 litery podetrzec". Osoby sprzedające psy na targowiskach, giełdach używając wymówek, że sprzedają smycz za 350 zł + psa gratis udowadniają jedynie to, że nie znają przepisów a wiedzę o nich czerpią (mylnie) jedynie z doniesień medialnych. Nie będę wgłębiał się tutaj w szczegóły.

Komentarz był edytowany przez autora: 30.03.2012 21:11

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat