Piotrków: Korki na Słowackiego będą coraz większe

Tydzień Trybunalski Piątek, 06 stycznia 201237
Najpierw było wielkie niezadowolenie – bo ul. Słowackiego w Piotrkowie została zamknięta. Remont przeprowadzany etapami na długi czas blokował najważniejsze odcinki ulicy. Później była wielka radość, bo ulica została oddana do użytku z nowiutkim asfaltem i granitowymi płytami na chodnikach. Nie minęło wiele czasu, a kierowcy zauważyli, że przejazd nowo wyremontowaną ulicą Słowackiego od budynku sądu do dworca zajmuje czasem kilka ładnych minut. Korek! Zaczęły się narzekania i pytania, czy aby projekt modernizacji został odpowiednio przygotowany.
fot. Magda Wagafot. Magda Waga

- Wzmożony ruch na tym odcinku Słowackiego jest zauważalny głównie w godzinach szczytu. A przyspieszyć nie można, bo pasy są wąskie, a ruch dwukierunkowy. Większość samochodów chce skręcać w prawo, w ulicę POW. Wcześniej, gdy droga była szersza, była możliwość ominięcia korka z prawej strony. Teraz już niestety wszyscy muszą stać w kolejce. Dochodzi do tego, że blokuje się nawet skrzyżowanie Al. Kopernika z al. 3 Maja – mówią kierowcy.

 

- Nie da się nic zrobić, żeby korków w tym miejscu nie było. Ruch pojazdów jest, jaki jest – mówi podinsp. Artur Szczegielniak – naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Piotrkowie. - Są tam zrobione zatoczki i ruch powinien się odbywać płynnie. A na to, że jest dużo samochodów i będzie ich coraz więcej, nic nie poradzimy. Jedyne, co mogłoby rozładować napięty ruch – to dwa pasy w jednym kierunku. Być może wtedy byłoby lepiej. Musimy jednak liczyć się z tym, że samochodów przybywa z roku na rok i korki będą coraz większe. Każdy młody człowiek, który robi prawo jazdy, kupuje samochód – nawet za 2 - 3 tysiące bądź go dostaje. Jeździ. Takich sytuacji, jak korki, po prostu nie unikniemy – zaznacza naczelnik.

 

Piotrkowskie Biuro Inwestycji i Remontów jest pewne, że ulica została odpowiednio zaprojektowana. - To, że wcześniej ulica była o pół pasa szersza, nie powodowało, że samochody mogły przejeżdżać tamtędy szybciej. Przepustowość była taka, jak teraz. Tylko dwa pasy ruchu w jednym kierunku rozwiązałyby sytuację. Tam jest jednak bardzo wąsko na taką koncepcję. Nie sądzę, że naszymi działaniami pogorszyliśmy cokolwiek, jeśli chodzi o układ komunikacyjny. Jest więcej miejsc postojowych i bezpieczne przejścia dla pieszych. To zmiany na lepsze – mówi Małgorzata Majczyna – dyrektor biura. - Myślę, że sytuacja się zmieni, gdy zostanie odblokowana ulica Toruńska (gdzie trwają prace zlecone przez sąd). Takie momenty już przeżywaliśmy. Myślę, że to przejściowe utrudnienia. Podobnie będzie, gdy na Stronczyńskiego będą trwały roboty związane z podłączeniem kościoła akademickiego do sieci deszczowej. Powoli musimy się przygotować do sytuacji, że godziny szczytu, to po prostu godziny szczytu – dodaje.

 

Pytaniem o korki zaskoczony jest Ryszard Żak. Kierownik działu utrzymania dróg w Miejskim Zarządzie Dróg i Komunikacji komentuje całą sprawę jednym zdaniem. - Samochodów jest coraz więcej, stąd coraz trudniejsza sytuacja na drogach.

 

JK

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (37)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Dawid Dawidranga08.01.2012 09:04

"rozsadek" napisał(a):
~rozsądek (Gość)
14 godzin temu, 19:30
zablokujcie wjazd dla aut z numerem EPI ... i ruch na ulicy zmniejszy sie o 40 proc%%


tobie cos mozg zablokowalo i piszesz kocopoly

00


Pietrek Pietrekranga08.01.2012 00:06

"rozsadek" napisał(a):
zablokujcie wjazd dla aut z numerem EPI ... i ruch na ulicy zmniejszy sie o 40 proc

nie pozwolmy robic takim burakom jak ty prawa jazdy ruch zmniejszy sie o 50 %

00


oglądacz ~oglądacz (Gość)07.01.2012 21:57

"Piotr" napisał(a):
Zmuszenie kierowców do wykorzystania ostatnio zapomnianego wiaduktu na Narutowicza powinno pomóc bo pod względem organizacji ruchu Słowackiego i POW stanowiłyby jednolity ciąg

.
Nie wiem czy ktoś ze wspomnianych przez Ciebie "miejskich organizatorów ruchu" czyta te uwagi, a tym bardziej bierze je sobie do serca, lecz to właśnie ich należałoby zmusić do wykorzystywania w swoich planach do większego poszanowania tradycyjnie od lat istniejących ciągów komunikacyjnych Piotrkowa. Ostatnie "rewolucyjne" zmiany doprowadziły bowiem do faktycznego zlikwidowania starych ciągów komunikacyjnych ulicą Narutowicza (dawniej Rokszycka), ulicą Łódzką, Belzacką, "Krakówką". W rezultacie ruch uliczny na nich zamiera i przenosi się tylko na nowo wytyczone wspaniałe arterie komunikacyjne. A przecież stare mogłyby być uzupełnieniem nowych i przyczyniać się do "rozrzedzenia" ruchu lokalnego na większą ilość ulic. Co do zamknięcia ul. Słowackiego itd. to nie widzę tego z powodów j.w., jak również ze względów ekonomicznych. Co do rond to też uważam, że ronda dopiero należycie spełniają swoje zadanie, gdy są zbudowane jak należy i wymuszają przede wszystkim zmniejszenie prędkości na skrzyżowaniu ze względu na swoją geometrię, a nie ustawienie lasu znaków zakazu i nakazu. Pozdrawiam - może dyskusja się rozwinie.

00


rozsądek ~rozsądek (Gość)07.01.2012 19:30

zablokujcie wjazd dla aut z numerem EPI ... i ruch na ulicy zmniejszy sie o 40 proc%%

00


Piotr Piotrranga07.01.2012 19:19

Pomijając fakt poniewierania prawa przez naszych miejskich organizatorów ruchu - mam tu na myśli chyba jedyne (ciekawe czemu)bezimienne rondo przez niektórych zwane "krowim plackiem"- przepisy dopuszczają mini ronda o średnicy wyspy 3m na osiedlach ale wymagają aby wyspa była w całości albo co najmniej częściowo przejezdna "krowi placek" ani w całości ani nawet częściowo nie ma przejezdnej wyspy, ani nie jest na osiedlu. Natomiast dla dróg kategorii L jak lokalna i Z jak zbiorcza (Kostromska) wyspa powinna mieć 10m a wyjątkowo 5m średnicy.
Skrzyżowanie Słowackiego POW zostało sknocone w sposób trwały bo jego poprawienie oznacza zwrot dotacji unijnej ( swoją drogą trzecie pod rząd skrzyżowanie totalnie sknocone- po Kostromska Polna i Słowackiego- wyjazd z osiedla zwany dla niepoznaki n-tym etapem obwodnicy)
Mleko się wylało.
A teraz co byście powiedzieli na takie rozwiązanie problemu:
1 Narutowicza - przywracamy ruch dwukierunkowy na całej długości. Dajemy jej pierwszeństwo przed Sienkiewicza. Na skrzyżowaniu pl Kościuszki i Narutowicza robimy rondo (RONDO a NIE JEGO KARYKATURĘ)
2 Na skrzyżowaniu Słowackiego Młynarska dajemy pierwszeństwo dla skręcających z Młynarskiej w Słowaka
3 Na skrzyżowaniu Narutowicza Zjazdowa dajemy pierwszeństwo dla skręcających z Zjazdowej w lewo w Narutowicza
4 UWAGA na Słowackiego ZAMYKAMY przejazd kolejowy na amen. Docelowo w ciągu Słowaka robimy szerokie przejście podziemne z mini galerią kioskową (handlową to za duże słowo)z możliwością wejścia ma perony.
Na koniec chciałem zwrócić uwagę, że to jest forum dyskusyjne i proszę mnie nie rozstrzeliwać, wiem że to kontrowersyjny pomysł, ale korki na Słowaka robią się z powodu przejazdu. Zmuszenie kierowców do wykorzystania ostatnio zapomnianego wiaduktu na Narutowicza powinno pomóc bo pod względem organizacji ruchu Słowackiego i POW stanowiłyby jednolity ciąg

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga07.01.2012 14:35

"dostojny-gosc" napisał(a):
kiedyś w dziale drogowym były zatrudnione 3 osoby Pan Chomicki i obsługa- wszystko było załatwiane szybko, rozsądnie i z myślą o obywatelu

Jedno małe ale: w 1998 roku Albin Chomicki obiecał mieszkańcom ul. Folwarcznej dojazd z planowanej obwodnicy, po tym jak odcięto ulicę Folwarczną od ul. Jedności Narodowej. Kilka lat później już nie pracował i efekt jest taki, że z al. Concordii nie można skręcić w ul. Folwarczną - jest zakaz skrętu w prawo.

00


dostojny gość ~dostojny gość (Gość)07.01.2012 09:47

To wszystko wynika ztego że w UM pracują osoby które nie znają się na poszczególnych problemach należ przewietrzyć i zmniejszyć zatrudnienie ,kiedyś w dziale drogowym były zatrudnione 3 osoby Pan Chomicki i obsługa- wszystko było załatwiane szybko, rozsądnie i z myślą o obywatelu teraz pracuje ponad 50 osób/nieudaczników/ i są efekty.

00


michal ~michal (Gość)06.01.2012 22:58

Słowackiego - reprezentacyjna ulica prędkość 20 km/h cel osiągnięty.
Na poważnie po co Stop przy wyjeździe z POW tuż przed przejazdem - żeby kamery monitoringu łapały kierowców; brak wydzielonego pasa do skrętu w POW - żeby podziwiali Trakt i autobusy stały w korku; ale cieszmy się mamy więcej miejsc parkingowych w samym centrum!!!

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga06.01.2012 22:32

"obserwator" napisał(a):
Rozwiązanie obecnie jest zle należy zlikwidowac zatokę z lewej strony patrząc na przejazd w kierunku POW zrobić 2 pasy jeden prosto drugi w prawo i problem bedzie rozwiązany.

Tak by to mogło wyglądać, gdyby zleceniodawcy, czyli UM zależało na usprawnieniu ruchu, a nie na kilku dodatkowych, płatnych miejscach postojowych: http://img513.imageshack.us/img513/333/sowackiegopowprojekt.jpg
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o kasę. Dzięki pazerności nieudaczników z UM mamy coś takiego:
http://img705.imageshack.us/img705/1507/pt10020111123.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/8048/pt3820111123.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/299/pt4920111123.jpg

00


babka ~babka (Gość)06.01.2012 22:08

Grunt, to dobre samopoczucie zarządców dróg i miasta.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat