Najlepsze ścieżki w całym województwie?

Tydzień Trybunalski Wtorek, 17 kwietnia 201211
Piotrków ma prawie 20 (dokładnie 19,752 km), Bełchatów - 17, ale w planach jest budowa kolejnych, bo sieć ścieżek rowerowych w mieście to spójna koncepcja rozłożona na lata. Jak jeździ się rowerem po Bełchatowie?
fot. Jarek Mizerafot. Jarek Mizera

- Jako bełchatowianin stwierdzam, że jeśli chodzi o drogi rowerowe, to mamy chyba najlepsze w całym województwie łódzkim, a na pewno w byłym województwie piotrkowskim (w porównaniu z Radomskiem, Piotrkowem Trybunalskim, Opocznem, Tomaszowem Mazowieckim) - mówi z dumą Maciek Kuszneruk z bełchatowskiej Załogi Rowerowej Zgrzyt. - Przede wszystkim mam na myśli użytkowość tych ścieżek. Prawie ze wszystkich krańcówek miasta można dojechać drogami rowerowymi w okolice centrum miasta. W samym centrum dróg pewnie nie będzie, chociaż tam miasto zrobiło tzw. trakty pieszo-rowerowe, gdzie piesi mogą się poruszać na równi z rowerzystami. Oczywiście rowerzyści muszą im ustępować pierwszeństwa.

- Drogi rowerowe w Bełchatowie to chyba jedna z naszych mocnych stron - stwierdza również Beata Kwiecińska-Pintos, rzecznik prezydenta Bełchatowa. - Wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe ze względów gabarytowych, drogi rowerowe są budowane. Mieszkańcy skarżą się na to, że w centrum miasta nie ma dróg rowerowych, ale tutaj trudno jest je stworzyć ze względu na to, że ulice i chodniki nie są z gumy, więc technicznie nie jesteśmy w stanie ich wybudować.

Kilka lat temu w mieście opracowano spójną koncepcję budowy dróg rowerowych (oczywiście skonsultowaną ze Zgrzytem), która teraz jest stopniowo realizowana. W efekcie dziś na terenie miasta jest 17 km dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Do tego należy dodać 12 km leśnych tras. - W Bełchatowie bardzo dużo osób korzysta z rowerów, więc spójna sieć dróg rowerowych jest wyjściem naprzeciw ich oczekiwaniom. Już dzisiaj z jednego końca Bełchatowa na drugi można przemieścić się rowerem. Np. z osiedla Binków można bezpiecznie przejechać rowerem w okolice ul. Czaplinieckiej, gdzie są zespoły szkół ponadgimnazjalnych. Bardzo często z tej właśnie drogi rowerowej korzystają więc uczniowie. Ścieżki budowane są z betonowej kostki, która dla rowerzystów jest bardziej komfortowa, bo jest to kostka niefazowana, która nie ma ścinanych brzegów, dzięki czemu po tych drogach jedzie się płynnie, nie ma efektu podskakiwania - mówi rzecznik.

Pod koniec ubiegłego roku miasto przeprowadziło remont ciągów pieszych na ul. Lipowej. Modernizacja uwzględniła również potrzeby rowerzystów. Podobnie było na ul. Mielczarskiego i Okrzei. Również w ubiegłym roku zakończono największą inwestycję drogową w Bełchatowie - budowę alei JP II, w efekcie czego powstało 770 m dwustronnej drogi rowerowej. - Staramy się, aby przynajmniej z jednej strony ulicy był ciąg rowerowy - dodaje Kwiecińska-Pintos.

 

PRZECZYTAJ TEŻ O PROBLEMACH ROWERZYSTÓW W PIOTRKOWIE

 

Przed Bełchatowem potężna inwestycja - przebudowa ul. Czyżewskiego. Jest to ulica, która łączy miasto z dużym osiedlem domków jednorodzinnych (os. Politanice). Łączna wartość zadania to blisko 8 mln zł. Wykonawca wkrótce wejdzie na plac budowy. W ramach inwestycji, oprócz przebudowy infrastruktury podziemnej i nawierzchni, wykonane zostaną także chodniki i droga rowerowa.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (11)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

czereśniak ~czereśniak (Gość)17.04.2012 22:36

Cytuję:
W dodatku w Piotrkowie Trybunalskim ścieżki rowerowe budowane są bez pojęcia - są bezsensownie poprzerywane i kretyńsko się kończą.


Eeeeeee... taaaaaam Panie, zawsze może być gorzej:
http://www.wiocha.pl/552171,Zielony_do_zielonego

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga17.04.2012 20:59

W dodatku w Piotrkowie Trybunalskim ścieżki rowerowe budowane są bez pojęcia - są bezsensownie poprzerywane i kretyńsko się kończą. Przykład: zrobiona w ubiegłym roku ścieżka rowerowa wzdłuż remontowanego odcinka ul. Dmowskiego kończy się przy ul. Energetyków tak: http://img404.imageshack.us/img404/6426/energetykwdmowskiegocie.jpg
Oczywiście nie dało się zrobić tak, jak te czerwone linie?

00


Addre ~Addre (Gość)17.04.2012 19:56

W Bełchatowie wcale nie jest tak idealnie. Uważam, że powinno się przedłużyć drogę rowerową na ulicy Wojska Polskiego o 300 metrów. Wówczas mielibyśmy połączenie ze ścieżką na ulicy Czapliniecką (przejazd rowerowy na ulicy Lipowej zarazem). Również odcinek na wysokości szpitala, na ul. Armii Krajowej i na al. Włókniarzy powinien być wyremontowany.

00


Pietrek Pietrekranga17.04.2012 19:27

Cytuję:
Najlepsze ścieżki w całym województwie

o którym miejscu piszecie??

00


beret beretranga17.04.2012 19:17

w tym mieście nawet uwagi kierowców się zlewa robiąc ulicę słowackiego która sama się korkuje i ma źle oznaczone miejsca parkingowe, remontując w tajemnicy przejazd czy sadząc trawnik zamiast załatać dziurę w ziemi a w Bełchatowie pyta się rowerzystów o zdanie.
coś tu jest nie tak.

00


Nie pedałuje ~Nie pedałuje (Gość)17.04.2012 18:33

Prezydent na rowerze -turysta
bezrobotny na rowerze -pijak

00


Luca ~Luca (Gość)17.04.2012 18:10

dobry tytuł :)

00


lukch ~lukch (Gość)17.04.2012 14:41

Piotrków ma 20 km ścieżek na 67 km2 powierzchni miasta, Bełchatów ma 17 km ścieżek na 35 km2 miasta, więc w Bełchatowie jest na 1 km2 486 metrów ścieżki a w Piotrkowie tylko 298 metrów ścieżki. Nie wliczają jeszcze ścieżki na Słok/Wawrzkowiznę bo jest poza Bełchatowem a w Piotrkowie ta na Koło ciągle tylko na papierze.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.04.2012 14:42

00


PTB ~PTB (Gość)17.04.2012 13:28

Teraz tylko nauczyć ludzi że ścieżka rowerowa jest dla rowerów .. i że wchodząc na nią mogli by się chociaż rozejrzeć a nie jest mieć pretensje że się na nich zadzwoni kiedy idą jak krowy środkiem.

00


rrr ~rrr (Gość)17.04.2012 11:35

Cytuję:
Prawie ze wszystkich krańcówek miasta można dojechać drogami rowerowymi w okolice centrum miasta. W samym centrum dróg pewnie nie będzie, chociaż tam miasto zrobiło tzw. trakty pieszo-rowerowe, gdzie piesi mogą się poruszać na równi z rowerzystami.


Pozazdrościć. W Piotrkowie główną ulicą miasta, czyli Słowackiego, ciężko przejechać. Ulica zwężona, a jazda poboczem przy parkujących samochodach to zawsze ryzyko, że się drzwiami oberwie. A na chodniku masa ludzi, trudno się przecisnąć.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat